Det kanske är en gammal nyhet för folk här men jag läste i Svenska Dagbladet (27 jan. 2007, sid. 10) att polismyndigheten ska gå över till Linux. Detta ska spara in 200 000 000 SEK. Tydligen har de sedan 2001 försökt att komma ifrån ingångna avtal med bl.a. MS. Artikeln hade t.o.m en liten TUX så man undrar om inte redigeraren eller journalisten också är en linuxanvändare...
Oavsett, som Linuxanvändare och skattebetalare kan man inte bli annat än glad!
/Mojoman
Polisen går över till Linux
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: Polisen går över till Linux
Helt underbart
Jättekul att höra att allt fler myndigheter går över till Linux system! Senast igår fick jag veta att militären gick över till linux.
Detta firar jag med en kopp kaffe och en macka
/L

Detta firar jag med en kopp kaffe och en macka

/L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Nyfiken undrar - över vilken tidsperiod?mojoman skrev: Detta ska spara in 200 000 000 SEK. Tydligen har de sedan 2001 försökt att komma ifrån ingångna avtal med bl.a. MS.
/Mojoman
Gillar detta:
I dagarna lanserar Microsoft sitt nya operativsystem Vista. Det innebär att företag, organisationer och privatpersoner har anledning att på allvar fundera över om man ska ta steget och göra de nödvändiga investeringarna för att hänga med i Microsofts utveckling eller välja en annan väg.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag också!Emil.s skrev: Gillar detta:I dagarna lanserar Microsoft sitt nya operativsystem Vista. Det innebär att företag, organisationer och privatpersoner har anledning att på allvar fundera över om man ska ta steget och göra de nödvändiga investeringarna för att hänga med i Microsofts utveckling eller välja en annan väg.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Blev det Red Hat som militären eller är de inte klara med vilken distribution det blir?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Det var tyvärr en ganska kort artikel så det stod varken under vilken tidsperiod besparingen var beräknad på eller vilken distro de valt.
Jag har -ryktesvägen, märk väl, hört att även Stockholms Stad undersökt möjligheterna att använda Open Source, men jag vet inte om det stämmer, och om så, hur långt gångna planerna är.
/Mojoman
Jag har -ryktesvägen, märk väl, hört att även Stockholms Stad undersökt möjligheterna att använda Open Source, men jag vet inte om det stämmer, och om så, hur långt gångna planerna är.
/Mojoman