teckenfel med flash både i firefox och opera

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Noiseblast
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

teckenfel med flash både i firefox och opera

Inlägg av Noiseblast »

Kör Box via bredbandsbolaget, som kräver flash för att funka. Har installerat flash nonfree via synaptic och då kommer jag åt box och även youtube och sånt. Problemet är att i Box så visas bara massa konstiga tecken istället för mappnamnen. Gör jag en ny mapp och skriver in ett namn så ser det ut ungefär så här: (())((////&&(¤¤¤¤#. är precis som om flashspelaren inte klarar av fonten, men hur löser man en sådan sak?

EDIT* Har installerat 8.04 med det resultatet att det står 'error' när jag loggar in.
Användarvisningsbild
Sprak

Re: teckenfel med flash både i firefox och opera

Inlägg av Sprak »

Jag vet inte vad "box" är för något, men det låter på din beskrivning som om det ska vara ett vanligt flasprogram. Sådana ska fungera på precis samma sätt oavsett plattform, så troligtvis känner Box hemsida av att du kör Linux och byter ut programmet för att "hjälpa" Linuxanvändarna. Ett sätt att gå runt det är att låta Firefox identifiera sig som om det körs på Windows genom att installera User agent switcher https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

Det är tipset kanske är ett hopp i galen tunna iom att jag inte vet vad box är för något, men det fungerade för min del när jag ville komma åt "Skydrive" ett tillägg till hotmail som ingår i skolans nya maillösning.

Lycka till!
Noiseblast

Inlägg av Noiseblast »

Tack för svaret!

ska testa senare idag. Box är bredbandsbolagets lagringstjänst, liknande skydrive kan jag tänka mig, så problemet borde vara liknande i alla fall.

Det skumma var att även fast jag bytte till opera som webbläsare, så var det samma problem.

Testade med windows igår och då funkade det, så det kan mycket väl vara så att sidan känner av att det är linux och får frispel..
Noiseblast

Inlägg av Noiseblast »

Hjälpte tyvärr inte med att installera tillägget. Nu står det bara "error" när jag loggar in, vilket det även gjorde tidigare.
quint
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av quint »

Jag upplever precis samma fel.
Ingen annan som har några idéer?

/ Pierre
Skriv svar

Återgå till "Internet"