Jag avskyr IKEA och deras möbler
Jag avskyr IKEA och deras möbler
Jag avskyr IKEA och deras möbler.
Och det beror mest på att jag har tummen mitt i handen så att jag aldrig lyckas montera ihop dom.
Är det någon som har några bra synonymer på IKEA typ M$, pyytemjuk osv.
Dessutom är jag väldigt avundsjuk på Ingvar Kamprads förmögenhet.
Hoppas någon förstår satiren...
Och det beror mest på att jag har tummen mitt i handen så att jag aldrig lyckas montera ihop dom.
Är det någon som har några bra synonymer på IKEA typ M$, pyytemjuk osv.
Dessutom är jag väldigt avundsjuk på Ingvar Kamprads förmögenhet.
Hoppas någon förstår satiren...
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Jag avskyr IKEA och deras möbler
OT: I lördags såg jag stålmannen sitta utanför Ikea i Kalmar och montera ihop en pall 

- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Själv håller jag på och sparar ihop till en Ektorp-soffa jag....... 

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Satir? Va?
Ett litet tips - köp en köksmöbel på Haléns och försök montera ihop den du!
Skitanvisningar. Usla skruvar. Absolut tji passning mellan förborrade (en i sammanhanget relativ term
) hål. Repor på benpartiet. Iläggskivorna skevade.
Det stackars husbandet slet i sitt millimeterlånga hår och lyckades efter en del justeringar samt inköp av nya skruvar bl.a. få ihop det. Visst blev det snyggt, men för det priset hade man önskat mer kvalitet på delarna

Ett litet tips - köp en köksmöbel på Haléns och försök montera ihop den du!
Skitanvisningar. Usla skruvar. Absolut tji passning mellan förborrade (en i sammanhanget relativ term

Det stackars husbandet slet i sitt millimeterlånga hår och lyckades efter en del justeringar samt inköp av nya skruvar bl.a. få ihop det. Visst blev det snyggt, men för det priset hade man önskat mer kvalitet på delarna
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Fina nyheter för alla IKEA-fans...
Idag fick jag IKEA-katalogen i brevlådan.
Har ni inte fått den idag så kanske den kommer imorgon.
tummen mitt i handen?
jag kan montera ihop deras saker!

-
utanför ämnet: förstår inte din avatar riktigt.Rune.K skrev:Fina nyheter för alla IKEA-fans...
-
IKEA-möbler är ett så bra psykologiskt test på folks självuppfattning!
Eftersom de som överskattar sin egen förmåga alltid är de som misslyckas med att skruva ihop möblerna och de som inte tror att de klarar det faktiskt följer instruktionerna. Om man följer streckgubbens instruktioner är det praktiskt taget omöjligt att misslyckas. Men, han tittar så nedlåtande på en att man måste ha väldigt låga tankar om sig själv och sin förmåga att sätta ihop möbler för att stå ut.
Eftersom de som överskattar sin egen förmåga alltid är de som misslyckas med att skruva ihop möblerna och de som inte tror att de klarar det faktiskt följer instruktionerna. Om man följer streckgubbens instruktioner är det praktiskt taget omöjligt att misslyckas. Men, han tittar så nedlåtande på en att man måste ha väldigt låga tankar om sig själv och sin förmåga att sätta ihop möbler för att stå ut.
Är ju aslätt ju, du ser ju typ på delarna hur de ska sitta ihop utan att ens öppna manualen (vilket jag iofs gör ändå för att spara tid) 

-
För övrigt jag inte avundsjuk på Ingvar Kamprads förmögenhet. Han må HA mer pengar än mig, men jag SPENDERAR säkert mer än honom. Tänk efter nu: om du skulle få en stor ful fläck på din 10år gamla Poängfåtölj: Vad skulle du göra? Vad skulle Ingvar göra???
Hur roligt kan det egentligen vara att ha Ingvar Kamprads förmögenhet och ändå köra runt i en Skoda?
Hur roligt kan det egentligen vara att ha Ingvar Kamprads förmögenhet och ändå köra runt i en Skoda?
Det är ungefär lika aslätt som när man installerar Arch Linux...upnorth skrev:Är ju aslätt ju, du ser ju typ på delarna hur de ska sitta ihop utan att ens öppna manualen (vilket jag iofs gör ändå för att spara tid)
Tryck bara Alt F2 och bläddra fram manualen.
När du läst manualen så trycker du bara Alt F1 för att fortsätta installationen.
Är det någon man inte riktigt är säker på i Arch installationsprogam så upprepar man proceduren här ovanför.
Men menar du fullt allvar att du verkligen köper möbler från ett multinationellt företag som IKEA.
Och samtidigt blir Kamprad bara rikare och rikare.
Liksom Bill Gates bara blir rikare och rikare när du surfar in på webbservrar som använder Microsoft's webbserver.
Är man riktigt rätttrogen så surfar man enbart till webbservrar som enbart använder sej av öppen källkod....
Stöder jag IKEA stöder jag ett svenskt företag (nu när sverige är i lågkonjuktur) plus att jag bidrar till att de kan expandera och erbjuda folk med mindre tillgångar en bättre livskvalitet genom bra heminredning till ett konkurrenskraftigt pris.Rune.K skrev:Det är ungefär lika aslätt som när man installerar Arch Linux...upnorth skrev:Är ju aslätt ju, du ser ju typ på delarna hur de ska sitta ihop utan att ens öppna manualen (vilket jag iofs gör ändå för att spara tid)
Tryck bara Alt F2 och bläddra fram manualen.
När du läst manualen så trycker du bara Alt F1 för att fortsätta installationen.
Är det någon man inte riktigt är säker på i Arch installationsprogam så upprepar man proceduren här ovanför.
Men menar du fullt allvar att du verkligen köper möbler från ett multinationellt företag som IKEA.
Och samtidigt blir Kamprad bara rikare och rikare.
Liksom Bill Gates bara blir rikare och rikare när du surfar in på webbservrar som använder Microsoft's webbserver.
Är man riktigt rätttrogen så surfar man enbart till webbservrar som enbart använder sej av öppen källkod....
Det finns fler möbeltillverkare i Sverige...upnorth skrev: Stöder jag IKEA stöder jag ett svenskt företag (nu när sverige är i lågkonjuktur) plus att jag bidrar till att de kan expandera och erbjuda folk med mindre tillgångar en bättre livskvalitet genom bra heminredning till ett konkurrenskraftigt pris.
Och vad jag vet så har IKEA väldigt många underleverantörer utanför Sverige.
Ta istället ett test med att installera Arch Linux för att fördriva din tid.
Det är faktiskt aslätt om du följer instruktionerna jag skrev.