nvidia 185.18.31 på 8.04 [LÖST]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
PloppFlopp
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

nvidia 185.18.31 på 8.04 [LÖST]

Inlägg av PloppFlopp »

Hur installerar man enklast de nya drivrutinerna? Har tidigare använt EnvyNG men det verkar inte vara uppdaterat med de senaste drivisarna. Någon som vet om 8.04 är kompatibelt med de senaste nvidia drivisiarna? Måste jag konfigurera X-servern själv?
Senast redigerad av 1 PloppFlopp, redigerad totalt 25 gånger.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: nvidia 185.18.31 på 8.04

Inlägg av Pink Panther »

Har du försökt att avinstallera drivrutinen, starta om och sedan göra en ny installation av den nya drivrutinen.

Huruvida den ny drivrutinen fungera eller inte fungera vet jag inte. Kan inte ge dig några garantier.

Men jag avråder dig, jag har tittat på den här nya nvidia 185.18.31, trådar jag hittat angående Ubuntu verkar till att vara problem, om jag skall uttrycka mig enkelt så krockar den med Linuxkärnan. Nu vet jag inte på rak hand vilken kärna du har. Men var försiktig.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
PloppFlopp
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: nvidia 185.18.31 på 8.04

Inlägg av PloppFlopp »

ok, tack för varningen. jag håller mig borta, då :-). Men det hade varit kul att få ordning på fönstergrafiken ...
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"