Någon som testat ATI Catalyst 9.7?

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Någon som testat ATI Catalyst 9.7?

Inlägg av Hund »

Någon med Ubuntu 9.04 som testa den nya drivrutinen? Fungerar den bra? Vore ju trevligt om man kunde uppdatera till 9.04 någon gång. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Någon som testat ATI Catalyst 9.7?

Inlägg av mcNisse »

jag ska så fort jag hinner...
Användarvisningsbild
mcNisse

Inlägg av mcNisse »

Jag har installerat den. Den fungerar med mitt kubuntu 9.04. Om den är snabbare än den jag hade tidigare vet jag inte. Jag hann knappt anvånda den gamla...

Jag har detta i komputern:
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Mobility Radeon HD 3450
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Tyvärr blir jag inte en av de lyckliga som testar 9.7 då jag endast sitter på ett X700PRO :-\

Däremot hoppas jag på att prova den och kommande versioner i framtiden så jag håller koll här ;)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
wee
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av wee »

Skriver detta på WinXP då ubuntuskärmen har frusit 2 gånger när jag har klickat på förhandsgranska inlägget. Är mycket nära att gå tillbaka helt till Windows. XP-Licensen är billig i jämförelse med min tid...

Testade ovanstående catalyst, då skärmen påpassligt slocknade för ett tag sedan.

Kan nu se alla extra visuella effekter, betyder det att grafiken funkar, eller finns det säkrare sätt att avgöra detta?

Kollar jag i admin/hårdvarudrivrutiner så står det att det finns en proprietär fglrx.grafikdrivrutin för ati/amd, men att den inte är påslagen. Är det drivrutinen som följer med i catalyst som avses och ska jag klicka på aktivera?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

wee skrev:Skriver detta på WinXP då ubuntuskärmen har frusit 2 gånger när jag har klickat på förhandsgranska inlägget. Är mycket nära att gå tillbaka helt till Windows. XP-Licensen är billig i jämförelse med min tid...

Testade ovanstående catalyst, då skärmen påpassligt slocknade för ett tag sedan.

Kan nu se alla extra visuella effekter, betyder det att grafiken funkar, eller finns det säkrare sätt att avgöra detta?

Kollar jag i admin/hårdvarudrivrutiner så står det att det finns en proprietär fglrx.grafikdrivrutin för ati/amd, men att den inte är påslagen. Är det drivrutinen som följer med i catalyst som avses och ska jag klicka på aktivera?
Om effekterna (Compiz) fungerar så är drivrutinen aktiverad.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Vad säger ni om karmic? fungerar det där?
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Nu har jag provat den på ett 3400-series på min systers nya laptop och det fungerar alldeles utmärkt ;D

Tummen upp från Dagon! 8)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
siipan
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av siipan »

What about HD 2900? Skulle det kunna fungera eller är mitt kort föråldrat? ^^
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"