går inte dela hd?

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
mr_kiv
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

går inte dela hd?

Inlägg av mr_kiv »

ska installera ubuntu tillsammans med vista, men de går inte att dela hd, varför?... har funkat förut....
ha microsoft sabba de?
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: går inte dela hd?

Inlägg av hagelnut »

Det är så gott som omöjligt att ge någon vettig hjälp om du inte beskriver problemet bättre. Hur/med vilket program försöker du dela hårddisken? Vad exakt gör du? Vad menar du med att det inte går, får du några felmeddelanden eller vad är det som händer?
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Hagelnut har rätt. Det behövs kanske några klargöranden, för att vi skall kunna hjälpa dig lite bättre.

Du skriver:
men de går inte att dela hd, varför?...
och där behövs nog ett förtydligande. Har du fixat in Linux, så kan Linux läsa dina windowsfiler. Tvärtom går däremot inte. Windows ser inget annat än windows. Har du däremot något annat problem runt det här, så förtydliga dig litet, så får vi se om någon kan hjälpa dig tillrätta. . .

Under tiden, har du kollat på denna sida, från vår wiki?

Den kanske kan hjälpa dig på traven?

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Broder Tuck skrev:Har du fixat in Linux, så kan Linux läsa dina windowsfiler. Tvärtom går däremot inte.
'Jo', det går alldeles utmärkt. Jag tolkade dock trådskaparens fråga som att han försöker partitionera en hårddisk, men misslyckas.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

dmz skrev:
Broder Tuck skrev:Har du fixat in Linux, så kan Linux läsa dina windowsfiler. Tvärtom går däremot inte.
'Jo', det går alldeles utmärkt. Jag tolkade dock trådskaparens fråga som att han försöker partitionera en hårddisk, men misslyckas.
;D Där ser man. Jag hade ingen aning om att windows kunde läsa från ext3-partitioner. Nu vet jag att det funkar. Tack för det! ;D

Även jag lutade åt detta håll:
Jag tolkade dock trådskaparens fråga som att han försöker partitionera en hårddisk, men misslyckas.
och därför skrev jag:
Under tiden, har du kollat på denna sida, från vår wiki?
. . som just avhandlar detta med partitionering. ;)

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Inhuman Soul

Inlägg av Inhuman Soul »

Utanför ämnet:
Broder Tuck skrev:
dmz skrev:
Broder Tuck skrev:Utanför ämnet: Har du fixat in Linux, så kan Linux läsa dina windowsfiler. Tvärtom går däremot inte.
Utanför ämnet:
Utanför ämnet: ;D Där ser man. Jag hade ingen aning om att windows kunde läsa från ext3-partitioner. Nu vet jag att det funkar. Tack för det! ;D
Utanför ämnet:

Är rätt säker på att man behöver tredjepartsprogram för det. Men går gör det ju.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"