kan ej posta kommentar i Newsmill.se med ubuntu [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
suliman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

kan ej posta kommentar i Newsmill.se med ubuntu [LÖST]

Inlägg av suliman »

Som rubriken säger. Jag har nu provat följande webläsare i Ubuntu:
Firefox 3.0.13/3.05
Chromium,
Epiphany Web browser,
Netsurf web browser,
A browser.
Opera.

Ingen av dem fungerar att posta med i Newsmill.se när jag kör ubuntu
När man hovrar med musen över knappen som sänder iväg det man skrivit så står det såhär i statusraden:
javascript:void(0);
Klickar man på den så händer ingenting.

I windows är det däremot inga problem med detta (firefox) detta har ingenting med olika extensions i firefox att göra då jag har exakt samma setup i windows och inga av de andra webläsarna jag provat har några extensions installerade.

Vad kan detta bero på?
Skulle någon med firefox kunna prova på Newsmill och se om ni kan posta en kommentar till artiklarna?

*edit 091014*

Jag har fortfarande problemet och det har visat sig vara nån extension som ställer till det. För om jag startar med firefox /p i terminalen och startar ett nytt tomt konto så kan jag använda kommentatorsfunktionen på Newsmill.
Jag får vid tillfälle installera mina tillägg en och en för att se vilken det är..
Senast redigerad av 1 suliman, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
Sundberg

Re: kan ej posta kommentar i Newsmill.se med ubuntu

Inlägg av Sundberg »

Jag testade precis att posta en kommentar på newsmill.se och det verkar ha fungerat utmärkt. Fast, det vet vet man ju inte eftersom kommentarerna måste godkännas innan publicering, så den syns inte ännu. Om kommentaren inte syns efter ett tag så får jag väl testa igen, för den måste ju som sagt godkännas först och jag skrev inget vettigt ;-)
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
suliman

Inlägg av suliman »

Tack för att du testade.
Kommentaren syns direkt oftast. Jag brukar klicka på "skriv kommentar" för att se mitt inlägg direkt efter jag skrivit den. (Vet inte om det har nåt med cachen i webläsaren att göra att jag måste göra så för att se den)
roggerooster
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av roggerooster »

Hej,

Jag antar att du har Java korrekt installerat?
suliman

Inlägg av suliman »

roggerooster skrev:Hej,

Jag antar att du har Java korrekt installerat?
Mja, jag vet inte. Jag har tagit Java via synaptic (eller om det var färdigt vid installation) och då borde väl
det installeras korrekt?

Provade i alla fall att reinstallera Java i synaptic men det enda som hände var att de där "captcha" man ska
verifiera med inte syns längre ???
Användarvisningsbild
Sundberg

Inlägg av Sundberg »

Jag testade igår/inatt att posta en kommentar i Ubuntu och sedan en i Windows XP (via Virtual Box). fick se captcha i båda fallen och dessutom stod det högst upp att "din kommentar kommer att publiceras efter godkännande" eller liknande. Ingen av kommentarerna har dock kommit in. Kanske de inte godkändes? F.ö. Står det "javascript:void(0);" i statusbaren både i Windows & i Ubuntu.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
suliman

Re: kan ej posta kommentar i Newsmill.se med ubuntu [Löst]

Inlägg av suliman »

Ok, tackar för hjälpen. Då vet jag att det inte är Ubuntu i sig som är problemet utan någonting annat hos mig.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

Eller det kanske är sidan det är fel på? ;)
Skriv svar

Återgå till "Internet"