Bill Gates höjs till skyarna!
Bill Gates höjs till skyarna!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
Re: Bill Gates höjs till skyarna!
Halleluja! God be with us...nämen vad säger jag ...Bill be with us!
Bill me now!...or at the the Gates to Heaven!
ROFL!
Bill me now!...or at the the Gates to Heaven!
ROFL!
Bill, där ser man.
Tiderna förändras, Linux förändras det också i takt med att allt annat förändras runtomkring. Stallman säger ungerfär samma sak nu som för 15 år sedan. Man måste nog förändra sig trots allt och anpassa sig efter tiderna och omgivningen.
Tror jag.
Det är helt andra krav på Linux idag än det var då. På allt annat också.
Det är nog poängen med bloggposten om Stallman tror jag.
Bill, han som skänker en massa pengar?
Men det var en gammal länk?
2000?
Tiderna förändras, Linux förändras det också i takt med att allt annat förändras runtomkring. Stallman säger ungerfär samma sak nu som för 15 år sedan. Man måste nog förändra sig trots allt och anpassa sig efter tiderna och omgivningen.
Tror jag.
Det är helt andra krav på Linux idag än det var då. På allt annat också.
Det är nog poängen med bloggposten om Stallman tror jag.
Bill, han som skänker en massa pengar?
Men det var en gammal länk?
2000?
du webbåke!
varför kommer du med "nyheter" som är daterade April 16, 2000 ?
skärpning!
jag trodde i min enfald att det här ska likna ett seriöst forum...
varför kommer du med "nyheter" som är daterade April 16, 2000 ?
skärpning!
jag trodde i min enfald att det här ska likna ett seriöst forum...
Skärpning å skärpning...
Det kan inte bli bättre än så!
Nu när vi kör 9.04 kan vi konstatera att det är på dagen daterad för nio år och fyra månader sedan, inte illa!
Bra jobbat!

Nu när vi kör 9.04 kan vi konstatera att det är på dagen daterad för nio år och fyra månader sedan, inte illa!
Bra jobbat!
Lät både ironiskt och bra, kanske webaake har några uppgifter från 80 talet också?TicToc skrev:Skärpning å skärpning...![]()
Bra jobbat!

Jag var inte ironisk, bara trött på den enfaldige Rune.k.
Aha, då förstår jag vad du menade.
Undrar vem som är enfaldig nisse som postar "nyheter" som är daterade April 16, 2000 ?
Och sen dyker det upp ytterliggare en enfaldig nisse som försvarar den första nissen.
Vad jag vet så är den här tavlan avsedd för nya nyheter
Ett förslag som till er som gillar eller ogillar Bill Gates.
Skapa era fåniga trådar i debatt-tavlan istället, min tanke är att nykomlingar på det här forumet ska slippa se era avundsjuka påhopp...
Dessutom misstänker jag starkt att de som skriver skit om Microsoft är de stackare som inte kan låta bli att installera virus i sina Windowsdatorer...
Och sen dyker det upp ytterliggare en enfaldig nisse som försvarar den första nissen.
Vad jag vet så är den här tavlan avsedd för nya nyheter

Ett förslag som till er som gillar eller ogillar Bill Gates.
Skapa era fåniga trådar i debatt-tavlan istället, min tanke är att nykomlingar på det här forumet ska slippa se era avundsjuka påhopp...
Dessutom misstänker jag starkt att de som skriver skit om Microsoft är de stackare som inte kan låta bli att installera virus i sina Windowsdatorer...
Eftersom det här en tråd med gamla nyheter.
Bill Gates höjs till skyarna! enligt rubriken...
Men vad jag vet så har Mark Shuttleworth redan varit där och en bra bit ovanför.
Mer att läsa > http://www.dn.se/ekonomi/rymden-tur-och-retur-1.128297
Men vad jag vet så har Mark Shuttleworth redan varit där och en bra bit ovanför.

-
Det måste varit roligaste inlägget jag läst i dag hitillls!Rune.K skrev:Eftersom det här en tråd med gamla nyheter.
+1
Person A: "Jag gillar inte Bill Gates, han är girig"
Person B: "Du är bara avundsjuk (på hans pengar?)"
5-åring A: "Jag gillar inte Olle, han slår min syster"
5-åring B: "Du är bara avundsjuk på hans nya cykel"
Person B: "Du är bara avundsjuk (på hans pengar?)"
5-åring A: "Jag gillar inte Olle, han slår min syster"
5-åring B: "Du är bara avundsjuk på hans nya cykel"
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
ROFLMFAO!Harlekin33 skrev:Det måste varit roligaste inlägget jag läst i dag hitillls!Rune.K skrev:Eftersom det här en tråd med gamla nyheter.
+1

Instämmer till fullo, den var klockren.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ååååkej.....jag vet att forumtavlan heter nyheter, detta bestrider jag alltså inte.
Tänk på att nyheter är något relativt.
Har jag inte sett/hört/läst något tidigare så är det alltså nyheter för mig.
Känner jag dessutom att jag vill dela med mig av dem, oavsett bäst-före-datum, därför att de på något vis tilltalar mig eller känns väsentliga, ska jag behöva bli påhoppad då?
Ex.vis kan jag upptäcka en författare som kanske t.o.m. gått ur tiden, men som jag aldrig läst något av förut.
Boken jag fick tag i har ett budskap som är så allmänmänskligt och så giltigt än i denna dag att jag känner att jag skulle vilja delge min omvärld detta och därför författar en liten drapa om sagda bok och författare såsom varande en nyhet för mig och i min begreppsvärld.
Ev. kanske drapan hamnar i fel forumdel, men då kan väl folk med epåletter flytta på den då.
Dock kvarstår - för mig var detta nytt och väsentligt och jag ville dela med mig.
LIVE AND LET LIVE!!!!!!
Tänk på att nyheter är något relativt.
Har jag inte sett/hört/läst något tidigare så är det alltså nyheter för mig.
Känner jag dessutom att jag vill dela med mig av dem, oavsett bäst-före-datum, därför att de på något vis tilltalar mig eller känns väsentliga, ska jag behöva bli påhoppad då?
Ex.vis kan jag upptäcka en författare som kanske t.o.m. gått ur tiden, men som jag aldrig läst något av förut.
Boken jag fick tag i har ett budskap som är så allmänmänskligt och så giltigt än i denna dag att jag känner att jag skulle vilja delge min omvärld detta och därför författar en liten drapa om sagda bok och författare såsom varande en nyhet för mig och i min begreppsvärld.
Ev. kanske drapan hamnar i fel forumdel, men då kan väl folk med epåletter flytta på den då.
Dock kvarstår - för mig var detta nytt och väsentligt och jag ville dela med mig.
LIVE AND LET LIVE!!!!!!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Min idé med denna tråd var att någon startade en mindre positiv tråd om Stallman och då tänkte jag jag starta en positiv tråd om Gates. Tyvärr tog jag första bästa nyhet från Google, eller är det så att alla positiva nyheter om Gates är gamla?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Inte alls, han har skänkt en hel del pengar genom åren till både välgörande ändamål och till forskning.webaake skrev:Min idé med denna tråd var att någon startade en mindre positiv tråd om Stallman och då tänkte jag jag starta en positiv tråd om Gates. Tyvärr tog jag första bästa nyhet från Google, eller är det så att alla positiva nyheter om Gates är gamla?
Här kan du se lite.
http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx
-
Tyvärr har inte GNU/Linux den möjligheten då det mesta ligger på ideéllt arbete och inte den agressiva försäljning som Micrsoft har!

Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 2 gånger.
Man kan väl säga så här om Bill Gates.Harlekin33 skrev:Tyvärr har inte GNU/Linux den möjligheten då det mesta ligger på ideéllt arbete och inte den agressiva försäljning som Micrsoft har!
Bill Gates har för många varit en omtyckt person som också gjort en hel del bra saker utanför MS. Till skillnad från Ballmer kan man lugnt säga.

-
Dom som jag verkligen tycker ska höjas till skyarna är Commondore!
Utan tvekan!
Det är dom som gjort absolut mest för att 60-70-80-talisterna ska lära sig om datorer och om datorprogram!
Dom är dom absolut största och dom man verkligen ska höja till skyarna om någon!

Utan tvekan!
Det är dom som gjort absolut mest för att 60-70-80-talisterna ska lära sig om datorer och om datorprogram!
Dom är dom absolut största och dom man verkligen ska höja till skyarna om någon!

Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 2 gånger.
En del skulle nog säga Atari och en del andra Sinclair. Vilka datorkrig det var på den tiden. Jodå, jag har haft både Vic-20, Atari ST, Amiga och det mesta i dator och konsollväg genom åren tror jag. Min första konsoll köpte jag redan 1979, ett Fairchild Channel F. Första datorn fick jag 1983, en Vic-20 och en kassett med 4 spel i basic på.Harlekin33 skrev:Dom som jag verkligen tycker ska höjas till skyarna är Commondore!
Utan tvekan!