Det är nog så att utmärksammhet drar alltid folk. Det är förvånansvärt många på det här forumet som inte kör Ubuntu alls, eller kör något liknande, som Mint till exempel. Många av dem är väldigt kunniga i alla fall på Ubuntusupport. Det är inte så lyckat om de ser Ubuntu som en rival till "deras dist" förstås, det kan jag hålla med om. Jag har sett ganska många inlägg här om vilken dist som är bäst osv.Urban Anjar skrev:Det ligger en himla massa i det du skriver, jag skulle nog ha skrivit samma sak för ett halvår sedan eller så. Sen dess har jag sett det här forumet trasas sönder, till stor del av folk som inte delar ubuntus värderingar, som kanske rent av har kommit hit för att lägga krokben för Ubuntus fantastiska utveckling. Vi står och trampar vatten på grund av att högröstade ubuntumotståndare tagit alldeles för stor plats, för mycket av vårt fokus och vår energi.
Ändå önskar jag att jag kunde tycka som du, men jag får inte riktigt till det i mitt huvud. Hur håller vi fokus och styrfart, hur uträttar vi saker och ändå behåller takhöjden? Övertyga mig om att det går!
Sen finns det flera bra allmäna linuxforum, där man kan snacka både Ubuntu och andra distar.
Jag vet ärligt talat inte hur man skall göra för att få forumet "mer" Ubuntu än vad det är nu. Jag tror att alla distar och OS kan finnas i forumet, förutsatt att man håller sams och inser att det är ett forum för Ubuntu och inget annat.
Men, tittar vi på det så är bara en liten del av forumet något annat än Ubuntu egentligen. De flesta forumdelar handlar enbart om Ubuntu.