Syftet med forumet?

Diskussion gällande forumet
lennart_sj
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

SV: Syftet med forumet?

Inlägg av lennart_sj »

Jag ser inte heller någon mening med ett separat debattforum. Med nuvarande konstruktion kan ju en adm flytta en urspårad tråd till debatt. Och gränsen mellan teknik - teknikdebatt - allmän debatt kan ibland vara svår att se.

Vi människor har ju den underbara förmågan att få associationer, lämna en liten trång "låda" och vara gränsöverskridande.  ;D ;D ;D
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

HakanS skrev: Frågan var uppe i denna tråd http://ubuntu-se.org/forum/index.php/topic,16352.0.html i höstas.
Tack Håkan! Bra efterforskat i gamla trådar.  ;)
Inläggen där visa ju att vi två har samma uppfattning där.
Nu vet jag inte om det är någon mening att fortsätta här, när den gamla tråden fortfarande är i drift.
Om någon admin eller mod känner för det, kan den här tas bort.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Sparkar vi igång denna, här hittade mycket vettiga saker som var skrivet.
Speciellt håkans om att det inte känns som ett support forum, känns mer som ett........ja, jag vete fanken. inte support iallefall.

2 forum togs upp, ett bra alternativ att ha "snacket" på andra forumet och rent support forum här.

vi växer i ruskig takt, dags att peka takt pinnen åt det hållet med. Rusta upp för folket som står och knackar på forumet och ge dem en vettig chans att få support som dem förtjänar.

Har också sett att flera personer skiter i användare som har skrivit "lätta" frågor och springer istället direkt till debatt sektionen för att härja. Så ska det inte vara.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Går det inte att helt enkelt stoppa allt som inte har med support att göra i en egen sektion som man kan slå på och av beroende på om man vill se den eller inte?

Skulle kännas så trist med ett separat forum... men jag håller med om att supporten håller på att begravas lite :P
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Om det här tråden ser lite konstig ut före detta inlägg så beror det på att den är en sammanslagning av två trådar.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

ju mer vi ska ha "socialt forum" så försvinner supporten i mängden. Det här borde vara prioritering nr1 !!

Först support sen allt krims krams
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Om vi delar forumet så kommer sannolikt många supportare att försvinna.
[quote=∓quot;Emil.s"\]Vi gör så att man måste vara med i en "debatt" grupp för att komma åt debatt tavlan[/quote]
Dom som inte vill se debatt slipper och dom som vill har den kvar. Om detta inte skulle funka så får vi ta upp frågan igen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Harlekin33

Re: Syftet med forumet?

Inlägg av Harlekin33 »

Efter gårdagens tjafs så kanske det är värt att ta en liten titt på denna tråden igen.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Personligen gillar jag mitt favorit forum http://forums.fedoraforum.org/ upplägg vad gäller rubriker/avdelningar i forumet. De har en avdelning med rubriken Linux chat (Linux Chat The place to talk about anything linux-related outside of Fedora) alla kan läsa, inte dold. Men det är mycket ovanligt eller rättar sagt aldrig man ser rubriker, trådar eller inlägg med så osmakliga namn som hemorrojder och fotsvamp. Det finns andra mer lämpliga forum att diskutera sina medicinska problem. Men det här är kanske typiskt svenskt. I en engelsk talande kultur är det inte under några förhållande acceptabelt.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det finns ju dom som vill ha detta forumet som enbart ett supportforum och inget annat.

Sen ett annat problem som finns är ju att en del bedriver "Översitterifasoner" där bara vad dom tycker, tänker och säger gäller och anklagar andra för att styra och ställa och förstöra för Ubuntu!

Sånt kallas för ärekränkning!

Är det så vi ska ha i detta forumet?

Att det ska vara en "Elit" som har ensamrätt på vad man får tycka, tänka och säga?!
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

I en värld styrd av Jantelagen så gäller det ju att alla är jämlikt korkade... >:D

Sen kan några "nissar" enkelt manipulera denna korkade skara.... O0
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

En elit behövs inte här. Men det vore bra om ni kunde håller er tillbacka ett tag tills den nya ledningen bestämmer hur det ska vara.
Allt vad ni skriver här syns för nya användare och skrämmer bort dom. Med säkerhet.
Ni fattar tydligen fortfarande inte att ubuntu-se.org måste bli av med ryktet som tjafsforum.

LJ
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Ni fattar tydligen fortfarande inte att ubuntu-se.org måste bli av med ryktet som tjafsforum.
Sluta själv att tjafsa då!

Och sluta anklaga mig och Upnorth, Pink Panther för att styra och ställa och förstöra för Ubuntu!

SÅNT skapar osämja!

:(
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Ni är ju en samling okunniga troll som tillbedjer Jantelagen !!!!

Pinsamt att läsa ert dravel !
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Little John skrev:En elit behövs inte här. Men det vore bra om ni kunde håller er tillbacka ett tag tills den nya ledningen bestämmer hur det ska vara.
Allt vad ni skriver här syns för nya användare och skrämmer bort dom. Med säkerhet.

LJ
Vad är det för anklagelser, tagna rakt ut i luften. Kan du sluta med ditt eviga bråkande L.J. Det har varit hur lugnt som helst i flera veckor. Det var du L.J som började bråket i går. Du påstår så mycket som inte är sant. Du ljuger och beter dig verkligen som ett riktigt fult och äckligt troll.

Pink Panther
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 21 gånger.
Linux Mint 18 Sarah
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

pun skrev:Ni är ju en samling okunniga troll som tillbedjer Jantelagen !!!!

Pinsamt att läsa ert dravel !
Och motsatsen till Jantelagen blir?

::)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Harlekin33 skrev: Och motsatsen till Jantelagen blir?

::)
Jo då läser man på och låter logiska argument styra..... ENKELT !!!

Dumma "nollor" som styr inkl mycket intelligenta Debian, Arch användare som skickligt
tänder brasor är sämsta tänkbara läge !!!!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag trodde forumet var till för alla och inte bara eliten!

@ L.J: Ni har ju redan tagit en del av den sk. "Eliten" så det är väl bara resten kvar nu då?

Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Harlekin33 skrev:Jag trodde forumet var till för alla och inte bara eliten!

@ L.J: Ni har ju redan tagit en del av den sk. "Eliten" så det är väl bara resten kvar nu då?

Jo, resten kan beskådas här.
LJ

EDIT: @Pink Panther: Efter du blev avstängd från andra forum tycker du väl att det är bra att fortsätta här, tydligen.
Ingenting av det du postar bidra till att Locot går framåt. Har du långtråkigt, eller ?
Fortsätt med att blogga, så alla kan läsa dina synpunkter på allt och kan bilda sig en uppfattning om dig.
Men håll dig borta härifrån. Du förstör bara.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Little John skrev:
Harlekin33 skrev:Jag trodde forumet var till för alla och inte bara eliten!

Jo, resten kan beskådas här.
LJ

EDIT: @Pink Panther: Efter du blev avstängd från andra forum tycker du väl att det är bra att fortsätta här, tydligen.
Ingenting av det du postar bidra till att Locot går framåt. Har du långtråkigt, eller ?
Fortsätt med att blogga, så alla kan läsa dina synpunkter på allt och kan bilda sig en uppfattning om dig.
Men håll dig borta härifrån. Du förstör bara.
Jag vill inte bemöta sådant billigt trams, du är sanslös. Jag tycker så synd om dig. Kan jag hjälp dig med något. Har du problem med dig själv och ditt liv. Ja! Ibland blir inte allting som man har tänkt sig. Men det är ingen anledning att förstöra livet för andra. Gå nu och ta din dagliga prilla snus och vila middag.

Min vän.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Låst

Återgå till "Forum"