transparant lista i pidguin
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- dronten
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
transparant lista i pidguin
hej jag undrar om de går att på nått enkelt sätt för en nybörjare att få kompislistan på pidguin att bli genomskinlig.. typ dra en stapen ungefär som man kan göra med terminalen eller listen med startmenyn på. tack för att ni svarar på alla dumma frågor
Man ångrar saker man inte gjort mer än saker man gjort..
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: transparant lista i pidguin
Nej http://developer.pidgin.im/wiki/Using%2 ... ranslucent
Dock kan du använda compiz (om det nu inte bara var git förrådet som hade funktionen) genom att installera ccsm. Me det får någon annan förklara var över två månader sen jag använde compiz.
Dock kan du använda compiz (om det nu inte bara var git förrådet som hade funktionen) genom att installera ccsm. Me det får någon annan förklara var över två månader sen jag använde compiz.
man kan ju alltid använda rgba?? fast då måste du patcha pidgin och det är inget jag rekommenderar , du kan använda compiz men då kommer ikoner och text också bli transparent...
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Utanför ämnet: Jo, rgbd är ju inte direkt "nått enkelt sätt för en nybörjare"95monye skrev:man kan ju alltid använda rgba?? fast då måste du patcha pidgin och det är inget jag rekommenderar , du kan använda compiz men då kommer ikoner och text också bli transparent...
Utanför ämnet:
supersvårt är det egentligen inte... jo att patcha är krångligt men att få rgba är enkelt , ladda ner senaste murrine motorn , hitta ett tema som stödjer rgba lägg till en rad i temats gtkrc-fil, oj , jag det där lät rätt klurigt
Utanför ämnet:Rasmus skrev:Utanför ämnet:95monye skrev:Utanför ämnet: man kan ju alltid använda rgba?? fast då måste du patcha pidgin och det är inget jag rekommenderar , du kan använda compiz men då kommer ikoner och text också bli transparent...
Utanför ämnet: Jo, rgbd är ju inte direkt "nått enkelt sätt för en nybörjare"
supersvårt är det egentligen inte... jo att patcha är krångligt men att få rgba är enkelt , ladda ner senaste murrine motorn , hitta ett tema som stödjer rgba lägg till en rad i temats gtkrc-fil, oj , jag det där lät rätt klurigt

Du kan använda dig av transset.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
hmm , intressant är det ett program i förråden? jag skulle oxå gärna vilja veta!dmz skrev:Du kan använda dig av transset.
Ingen aning, kör som bekant inte Ubuntu. Om jag inte missminner mig så bör det följa med x.org.95monye skrev:hmm , intressant är det ett program i förråden? jag skulle oxå gärna vilja veta!dmz skrev:Du kan använda dig av transset.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
- dronten
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
hmmm tack för alla svar men blev nog itne så mycket klokare av detta.. tror jag få nöjja mig me att de ser ut som de gör..
Man ångrar saker man inte gjort mer än saker man gjort..