Ljud från internet funkar inte (Kubuntu)

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Ljud från internet funkar inte (Kubuntu)

Inlägg av JeyPeyy »

Jag har för en stund sedan installerat Kubuntu på min stationära dator. Jag är nöjd med det mesta i KDE 4.3 jämfört med Gnome, men en sak stör mig; att ljudet inte fungerar i program som hämtar ljud från nätet. Exempel på program som inte lyckas att spela upp ljud är Firefox, Konqueror och Spotify. Däremot funkar ljudet fint i både Amarok och Totem. Jag har försökt olika saker i Systeminställningar=>Multimedia, men jag hittar inget.

Om någon har en lösning vore jag tacksam. =)
Senast redigerad av 1 JeyPeyy, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ljud från internet funkar inte (Kubuntu)

Inlägg av Pink Panther »

This is easily solved by opening System Settings in KDE, selecting Sound and Video Configuration and then put the Pulse Audio device on top of the preferred devices list. Do this for all of the audio outputs. Restart any KDE applications that are using sound and you’re all set.

källa: http://www.twm-kd.com/computers/diving- ... or-ubuntu/

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Ljud från internet funkar inte (Kubuntu)

Inlägg av JeyPeyy »

Pink Panther skrev:This is easily solved by opening System Settings in KDE, selecting Sound and Video Configuration and then put the Pulse Audio device on top of the preferred devices list. Do this for all of the audio outputs. Restart any KDE applications that are using sound and you’re all set.

källa: http://www.twm-kd.com/computers/diving- ... or-ubuntu/

Pink Panther
Jag hade redan gjort det, men Pulse Audio device verkar inte riktigt vilja fungera. Däremot gick jag in på mixern för HDA Intel och ökade volymen för PCM. Jag vet inte vad det är, men det gav resultat. Nu kan jag lyssna på allt ljud.

Tack i alla fall.
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"