Hejsan!
Jag har tröttnat på att köra Windows-klienter under WINE i Ubuntu bara för att jag inte har tillräckligt med koll (känns det som).
1. Idag kör jag uTorrent via WINE. Funkar bra rent hastighetsmässigt men ser ut som faen och börjar bli segare och segare. Vill inte ha kvar uTorrent.
2. Den klient jag ska byta till behöver matcha nedladdningshastigheterna hos uTorrent (Transmission laddar ner på ca 40% av hastigheten hos uTorrent) och SKA ha en RSS-funktion. Jag behöver förmågan att övervaka och få hem mina nedladdningar.
Jag har försökt med Deluge (som är en skitbra klient överlag) men det finns ingen ENKEL RSS-klient. Allt som finns är nån hobby-plugin-variant av FlexRSS som dels är alldeles för jävla komplicerad (inte ens med vad som SKA vara korrekt syntax laddas rätt saker ner) och dels inte alltid verkar funka (testen ger mig positiva svar, men inte faen laddar den ner rätt filer för det). SÅ, om nån kan hjälpa mig att antingen hitta en plugin till Deluge eller en GTK+ klient som kan göra det ovanstående vore jag JÄTTEGLAD!
I värsta fall kan jag tänka mig en QT-baserad klient, men då ska den inte äta RAM (som KTorrent gjorde förut).
Torrent-klient med RSS?
Re: Torrent-klient med RSS?
rssdler bör ju fungera till alla klienter som klarar av att hantera watchfolders. Ingen aning om ovanstående klienter gör det, men en populär kombination är annars rssdler+rtorrent.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Minns att jag fick rssdler att funka förut rent script-mässigt, men att det var någon form av CRON-lösning som krävdes för att den skulle köra löpande, som aldrig ville visa sig funka. Några tips om HOWTO:s eller personer man kan fråga om RSSdler?
Nja, fråga på om önskad cronlösning så löser vi det.
-
Ok, jag har kört Linux i 3 år (började som Windows-emigrant och var extremt okunnig) men känner mig ganska van vid det mesta hos Ubuntu idag.
Hur ska jag konfigurera CRON (i Ubuntu) så att den kör RSSdler var 10:e minut varje dag? Hur testar jag att detta funkar? (Sist antog jag att det funkade men inget aktiverades överhuvudtaget under den vecka jag var borta).
Hur ska jag konfigurera CRON (i Ubuntu) så att den kör RSSdler var 10:e minut varje dag? Hur testar jag att detta funkar? (Sist antog jag att det funkade men inget aktiverades överhuvudtaget under den vecka jag var borta).
Stormhierta skrev: Hur ska jag konfigurera CRON (i Ubuntu) så att den kör RSSdler var 10:e minut varje dag? Hur testar jag att detta funkar? (Sist antog jag att det funkade men inget aktiverades överhuvudtaget under den vecka jag var borta).
Kod: Markera allt
10 * * * * echo "det funkar" > $HOME/Desktop/cron_status
Kod: Markera allt
*/10 * * * *