Lysssna på eftersändningar på SR+
Lysssna på eftersändningar på SR+
Vad krävs det för att jag kunna lyssna på eftersändningar på SR:s hemsida? Jag får bara upp ett fönster, och sen?
- Bilagor
-
- Screenshot-Webbradio - Sveriges Radio.png (100.68 KiB) Visad 1425 gånger
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Lysssna på eftersändningar på SR+
Hej,
Detta skall inte vara något större bekymmer. Jag fick upp en fråga om inställningar för webbradion och valde således Realplayer ljud. Vet inte exakt vilka plugins som gör det möjligt dessvärre. Däremot kan jag aldrig välja "bredband" utan måste välja "modem" vilket gör att ljudet blir lite sämre. Men vad gör det? Det viktigaste är ju att höra GAIS-matcherna när man är i lång-bort-i-stan......
Detta skall inte vara något större bekymmer. Jag fick upp en fråga om inställningar för webbradion och valde således Realplayer ljud. Vet inte exakt vilka plugins som gör det möjligt dessvärre. Däremot kan jag aldrig välja "bredband" utan måste välja "modem" vilket gör att ljudet blir lite sämre. Men vad gör det? Det viktigaste är ju att höra GAIS-matcherna när man är i lång-bort-i-stan......

-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Hallå där,
Testa med att med att söka efter GStremaer codecs i "lägg till/ ta bort" och välj paketet för mms (microsoft media service) och quicktime vilket borde lösa problemet. Välj därefter att spela webbradion som en windows media-ström!
Testa med att med att söka efter GStremaer codecs i "lägg till/ ta bort" och välj paketet för mms (microsoft media service) och quicktime vilket borde lösa problemet. Välj därefter att spela webbradion som en windows media-ström!
GStremaer codecs finns redan hos mig. Och ser min "Webradio" ut enligt bifogad bild. Inte mycket att hurra över...
- Bilagor
-
- Screenshot-Webbradio-Retro.png (138.13 KiB) Visad 1385 gånger
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Varför kör du inte med RealMedia ?
LJ
LJ
Hur gör jag för att köra Real Media? Någon defaultinställning i FF?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Du måste installera Realplayer.thoase skrev:Hur gör jag för att köra Real Media? Någon defaultinställning i FF?
Det finns säkert någon guide här på forumet.
LJ