Redigera (bort) spam på e-postservern

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
perab
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Redigera (bort) spam på e-postservern

Inlägg av perab »

Hej!
Vad jag letar efter är ett program, med vilket jag kan sålla bort skräppost redan när dessa ligger på mailservern. Visserligen har flera moderna e-postklienter (t.ex. Thunderbird) egna spamfilter, men jag vill rensa i skräpet redan innan jag tar ner dagens brevskörd.

Under Windows har jag använt det utmärkta programmet "Mailwasher". För tillfället kör jag Mailwasher 6.1 under Wine. Det fungerar ganska bra, men min fråga är alltså om det finns någon bra Open source-Linux-motsvarighet. Mailwasher kopplar även upp mot spamdatabaser, vilket gör att mycket av skräpet redan är "förbockat" för borttagning.

Jag har sett att Apache har en programvara "Spam Assassin", men vad jag har förstått, är detta ett program för dem som administrerar en e-post-server, inte en vanlig e-postanvändare (och körs på e-postservern). Kan jag installera detta på min hemmadator och rensa mitt e-postkonto före nedladdning av de mer seriösa breven? Alltså som ersättning för Mailwasher.

Goda förslag emottages tacksamt.
Hälsningar, Per
Det enda säkra sättet att aldrig misslyckas - det är att inte göra någonting alls!
Användarvisningsbild
dmz

Re: Redigera (bort) spam på e-postservern

Inlägg av dmz »

procmail kanske?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "Internet"