Tidigare denna månad har vi rapporterat att Debian har aviserat ett nytt release schema, en release någon gång under första hälften av nästa år. Den här förseningen gynnar inte Ubuntu, Mark Shuttleworth beslutade att gå in och erbjuda Canonical anställda. De får nu arbeta för Debian istället för Ubuntu.
Källa:http://www.osnews.com/story/21970/Shutt ... _to_Debian
AV: Inlagd av Thom Holwerda (osnews.com)
Svensk översättning av: Pink Panther
Pink Panther
Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.
ja, det finns tydligen fler som har issues med debians snigelfart och stabilitetshysteri...
jag är kluven. dels vill jag ha mer drag under galoscherna. men å andra sidan vet jag att drag kan leda till nackspärr och att de flesta tycker att galoscher är töntigt..
jag är kluven. dels vill jag ha mer drag under galoscherna. men å andra sidan vet jag att drag kan leda till nackspärr och att de flesta tycker att galoscher är töntigt..
Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
-
Nja..snigelfart och stabilitetshysteri vet jag inte..22 mån var ju inte så himla mycket.Ulsak skrev:ja, det finns tydligen fler som har issues med debians snigelfart och stabilitetshysteri...
Går säkert i framtiden att kunna pressa ner till 12 mån men jag anser det rimligt att det ska ta tid för att slippa massa problem senare som ändå tar massa tid.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag håller med.whac skrev:Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Mjae, då lär det bara finnas gamla stabila paket. Se på version 9.04 t.ex, helt oanvändbart för oss med ATI. Jag lär sitta med 8.10.whac skrev:Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag har 9.04 och sitter just nu med moderkortets ati-krets då mitt geforce brann. Det funkar hyffsat tycker jag iallfall. Men det beror väl ju lite på vad man gör också. Jag kollar mest på film, producerar musik och surfar.Hund skrev:Mjae, då lär det bara finnas gamla stabila paket. Se på version 9.04 t.ex, helt oanvändbart för oss med ATI. Jag lär sitta med 8.10.whac skrev:Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
Visst. Jag gillar inte ati men det funkar för mig just nu tills jag får pengar och kan köpa ett nytt geforce.

Det fungerar men du får inte ut all prestanda som du borde samt fungerar TV-Out inte alls bra.XTR3M3 skrev:Jag har 9.04 och sitter just nu med moderkortets ati-krets då mitt geforce brann. Det funkar hyffsat tycker jag iallfall. Men det beror väl ju lite på vad man gör också. Jag kollar mest på film, producerar musik och surfar.Hund skrev:Mjae, då lär det bara finnas gamla stabila paket. Se på version 9.04 t.ex, helt oanvändbart för oss med ATI. Jag lär sitta med 8.10.whac skrev:Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
Visst. Jag gillar inte ati men det funkar för mig just nu tills jag får pengar och kan köpa ett nytt geforce.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!