Processortilldelning vid videostreaming

Problem med att spela musik, film osv.
skinkan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Processortilldelning vid videostreaming

Inlägg av skinkan »

Tjenare.

När jag streamar 720p-filmer (x264) med PS3 Media Server så drar det ungefär 60% av processorn (AMD Turion X2, 2.0GHz). Dessvärre så måste jag ibland pausa filmen och låta datorn bygga upp buffern. Skulle man kunna ordna på något sätt att den drar med CPU och man slipper pausa och buffra?

Mvh
Oskar
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Processortilldelning vid videostreaming

Inlägg av Hund »

Jag tror det är nätverket faktiskt. Har du 100Mbit nätverk? Min polare har exakt samma problem, för honom är det nätverket.
(20:42:33) David: började undersöka varför 1080p filmerna hackar när jag streamar till ps3't
(20:43:26) David: när jag tittade på ps3 infon medans jag spelade upp den så visade den upp till 300Mbit under dom tunga scenerna
Fråga mig inte varför det går åt så mycket bandbredd dock. :P
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
skinkan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av skinkan »

Jag tror inte att det är nätverket, för när man kollar i PMS' GUI så ser man hur mycket som ligger i buffern, och den stapeln går sakta men säkert ner på 0. Å andra sidan så spelar jag aldrig 1080p, för det pallar som skrivet inte 100/10-nätverket här hemma :)
schnoken
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av schnoken »

Du kan sänka kvaliten inne i transcode settings. Du kan även höja bufferten till 600mb om du inte redan gjort det.
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"