har förstört min ipod och behöver hjälp
har förstört min ipod och behöver hjälp
Hallå vet inte om det här är rätt forum men jag postar ändå.Jag har gravallvarliga problem med min ipod nano 8gb 3gen. Jag har fixat och trixat som fan med den och det har slutat med att jag har raderat ALLT så nu är den omformaterad partion table är helt tom.Jag har dock sparat itunes database mappen på datorn jag har kvar menyerna (klockan val av språk och sånt när jag sätter på ipoden) men när jag pluggar in den så ser ubuntu den som 7.9 gb förvarings enhet jag tror att om jag kan formatera den i fat32 så kan gtk pod i alla fall se den som en ipod och jag tror att gtkpod kan återställa filsystemet i den så länge jag har itunes database mappen.Men problemet är att jag inte vet hur jag ska partitionera den,jag vet hur man använder fdisk men jag behöver anå veta vilka system och storlekar jag ska ha på partitionerna för att den ska funka med gtkpod. om nån vet hur jag kan fixa detta så är jag evigt tacksam.nån kanske har en nano 8gb som ni använder i linux då kan ni gärna posta eran partition table så att jag vet hur den ser ut och nån av partitionerna ska väl fixas så att man har både read/write suport. jag är helt lost här snälla hjälp.jag har ingen tillgång till mac eller windows heller
Re: har förstört min ipod och behöver hjälp
du kan ju testa att installera drivrutinerna du fick med den på en windows xp dator, installera itunes också. Där när du ansluter ipoden så kan du "återställa" den, alltså ställa in allt som den var från början. om inte det funkar så vet jag inte. du ska nog inte trixa runt med partioner i den. men jag är inte helt säker. detta kan vara en lösning
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb