Eurosport Player i Ubuntu? [LÖST]

Problem med att spela musik, film osv.
calinox
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Eurosport Player i Ubuntu? [LÖST]

Inlägg av calinox »

Hallå där!

Registrerade mig nyligen för streamingtjänsten Eurosport Player eftersom fotbollens bundesliga drar igång till helgen! Innan jag la ut 300 kr så försäkrade jag mig att det skulle fungera eftersom att ett windows media plugin var det enda jag ombads installera. Så jag installerade Mplayer mozilla plugin utan framgång. Min reservplan att kopiera länkadressen i en mediaspelare som det talas om här http://happymtb.org/forum/read.php/1/1126840 funkar dessvärre inte heller.

Förvisso snackar de i länken ovan att tjänsten inte ännu är fullt utbyggd för andra operativ än Win men jag tycker det borde funka eftersom det bygger på en för Mozilla /Mplayer hanterbar teknik.
Klistrar in en exempellänk för att om möjligt underlätta en lösning: http://video.eurosport.se/eurosport-pla ... rd20.shtml# Är problemet att den är krypterad...?

Har som sagt ingen aning men skulle bli väldigt glad om det ville fungera så därför undrar jag om någon av er har liknande erfarenheter eller förslag på vad man kan göra?

Alex
Senast redigerad av 1 calinox, redigerad totalt 8 gånger.
Stå aldrig still.
Bild
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Eurosport Player i Ubuntu?

Inlägg av Dagon^ »

Prova det här :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
calinox

Inlägg av calinox »

Kanske var det domedagsstämningen i videon som spökade för när jag försöker installera så får jag efter halva installationen upp följande i terminalen:

Kod: Markera allt

IEs4Linux 2 är utvecklat för att användas med en ny version av Wine (0.9.x). Det verkar som om du använder en gammal version. Vi rekommenderar att du laddar ner den senaste versionen (Här: winehq.com)
Jag har kontrollerat att jag har den senaste versionen av wine 1.1.26 installerad samt tillagd i programvarukällor men trots detta så vill det sig inte, menar de att jag ska installera 0.9x eller hur ska man göra?
Stå aldrig still.
Bild
calinox

Inlägg av calinox »

Ingen som har en idé?
Stå aldrig still.
Bild
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Har du provat mozilla-plugin-vlc?
calinox

Inlägg av calinox »

Jo men det fungerade tyvärr inte heller. Dessutom har jag testat Mplayer Mozilla plugin och ett tips som stod på mozillas hemsida om att installera gnome-player och gecko media-player men utan resultat.
Stå aldrig still.
Bild
calinox

Inlägg av calinox »

Problemet är äntligen löst! Eftersom jag av någon anledning inte kom in från början i tråden som jag länkade till förut så förstod jag inte att tråden i själva verket var tänkt som en guide till alla oss som inte kör windows och explorer: Så i första inlägget fanns en lätt genomförbar guide i fyra steg som fantastisk nog fungerade!

Tycker ni att det kan vara värt om jag skriver en guide för wikin?

Tack så mycket för hjälpen Dagon^!
Stå aldrig still.
Bild
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

calinox skrev:Problemet är äntligen löst! Eftersom jag av någon anledning inte kom in från början i tråden som jag länkade till förut så förstod jag inte att tråden i själva verket var tänkt som en guide till alla oss som inte kör windows och explorer: Så i första inlägget fanns en lätt genomförbar guide i fyra steg som fantastisk nog fungerade!

Tycker ni att det kan vara värt om jag skriver en guide för wikin?

Tack så mycket för hjälpen Dagon^!
Ja, skriv du in det som en guide i Wiki'n. Det finns alltid någon det kan hjälpa :)
calinox

Re: Eurosport Player i Ubuntu? [LÖST]

Inlägg av calinox »

Okej fixar det framöver!
Stå aldrig still.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"