Jag försöker skriva ett skript som auto-skärper och ställer om auto nivåer på jpeg-filer med hjälp av imagemagic. Jag har kört fast och vet inte hur jag ska gå tillväga. Är det någon som har tips att komma med?
tacktack
Shell skript för auto levels och sharpen med IM
SV: Shell skript för auto levels och sharpen med IM
Om du vill ha integration i Nautilus så rekommenderar jag dig att titta på http://linuxhelp.blogspot.com/2006/05/r ... tilus.htmlTinaB skrev: Jag försöker skriva ett skript som auto-skärper och ställer om auto nivåer på jpeg-filer med hjälp av imagemagic. Jag har kört fast och vet inte hur jag ska gå tillväga. Är det någon som har tips att komma med?
tacktack
Sedan om du behöver sätta dig in i imagemagick så kan du ju kolla i manualen med man imagemagick.
Re: Shell skript för auto levels och sharpen med IM
Hittade Fred's ImageMagick Scripts idag med exempel bilder, finns säkert många sidor med bra script till ImageMagick.
Använde programmet för första gången igår på en hel mapp med gui't Phatch 0.2.7, och det fungerade utmärkt.
Men hur döper man om bilderna, typ ett nummer högre eller något ?
Lyckades inte välja något sådant script med Patch, eftersom jag inte har riktigt klart för mej hur det fungerar.
Använde programmet för första gången igår på en hel mapp med gui't Phatch 0.2.7, och det fungerade utmärkt.
Men hur döper man om bilderna, typ ett nummer högre eller något ?
Lyckades inte välja något sådant script med Patch, eftersom jag inte har riktigt klart för mej hur det fungerar.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review