Nominering TL - Presentation: Hund

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Nominering TL - Presentation: Hund

Inlägg av Hund »

Mitt namn är Johan och är för närvarande bosatt i norrlands djupa skogar. Jag började med Ubuntu vid årskiftet 2006/2007, när Ubuntu 6.10 Edgy Eft var aktuell och jag har sedan dess endast använt Ubuntu på heltid.

Lånade punkterna:

Politisk ståndpunkt

Det är inte relevant för 5 öre. Och för den som verkligen vill veta bryr jag mig inte i politik eftersom nuvarande politik består av översittarknösar med en avsaknad av en verklighetsförakning om vad Sverige och svensken egentligen är.

Ubuntu Sverige

* Medlem på forumet: Januari 2007
* Moderator: Osäker, ca ett par månader senare
* Huvudmoderator: Osäker även här, ca ett par månader efter jag blev moderator
* Admin: Oktober 2007
* Suppleant 1 år i styrelsen för Föreningen Ubuntu Sverige

Team Leader

(Observera särskrivningen.. *Host* ;))

En Team Leader är en vägledare som hjälper och guidar etc och jag hoppas jag samlat på en del visdom under mina 2,5 år här på LoCo:t. Det är ungefär det jag tänkt göra. Jag tänker inte försöka styra och bestämma en massa på forumet, det är forumadmins arbete (Vilket är delvis mitt jobb också men det hör inte hit).

Slutord

Jag skippade allt valfläsk inbakt i oändliga meningar, ni vet vem jag är redan och gillar ni mig röstar ni på mig, ni som inte vet vem jag är får väl helt enkelt skapa sig en egen uppfattning om mig med tiden.

:)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
dmz

Re: Nominering TL - Presentation: Hund

Inlägg av dmz »

Hund skrev:Jag skippade allt valfläsk inbakt i oändliga meningar
Skönt!
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Vad har du för framtidsutsikter, ideér och visioner för Ubuntu-se.org?
Användarvisningsbild
Exry
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Exry »

Fin attityd du har. ::)

Ingen bakgrund om dig själv? Alla vet inte vem du är, läs mig. Hur ska jag kunna veta vem du är? Det enda jag vet i stort sett är att du har titeln "Administratör" och ett rött namn...
Inget om hur du står till F/OSS?

Varför är politisk ståndpunkt inget av värde? Inte ens ett fint och diplomatiskt som andra presentatörer har använt sig av? Vad jag har märkt så speglas ofta de politiska åsikterna i personen och hur denne agerar.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Harlekin33 skrev:Vad har du för framtidsutsikter, ideér och visioner för Ubuntu-se.org?
Samma som alltid, hjälpa till med supporten och främjandet av forumet och LoCo:t i helhet.
Exry skrev:Fin attityd du har. ::)

Ingen bakgrund om dig själv? Alla vet inte vem du är, läs mig. Hur ska jag kunna veta vem du är? Det enda jag vet i stort sett är att du har titeln "Administratör" och ett rött namn...
Inget om hur du står till F/OSS?

Varför är politisk ståndpunkt inget av värde? Inte ens ett fint och diplomatiskt som andra presentatörer har använt sig av? Vad jag har märkt så speglas ofta de politiska åsikterna i personen och hur denne agerar.
-Jag velade lätta på stämningen. Detta är ett projekt som drivs av privatpersoner för att dom tycker att det är roligt, så länge det är roligt kommer jag finnas på forumet.

-Jag kan berätta en del om mig men det känns inte relevant i sammanhanget. Detta är en tråd om mig som kandidat till TL och jag tog med det som kändes aktuellt, vilket var min erfarenhet här.

-Det skulle kännas fel om jag försöker måla upp en bild om mig själv åt dig, det är bättre om du får skaffa dig en bild om mig på egen hand.

-Hur jag står till F/OSS? Jag är självklart en förespråkare av fri och öppen mjukvara. Enda stängda man finner på min dator är drivrutiner för grafikkortet. När jag rekomenderar saker är det i första hand öppna alternativ, men det finns undantag när andra alternativ är bättre, t.ex Flash och just grafikkortsdrivrutiner.

-Ubuntu och politik är två helt skilda saker. Om man låter politik komma in här och låta det påverka det man gör är man fel ute.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"