Problem efter uppgradering av Virtual box! [LÖST]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
fashoin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Problem efter uppgradering av Virtual box! [LÖST]

Inlägg av fashoin »

Jag uppgraderade från jag tror det va 2.2 till 3.0.2

Nu när jag startar Xp via VB så blir bilden NÄSTAN helt vit när jag kommer in på skrivbordet!?

Vad kommer detta sig!? ser i princip ingenting. Även allt som visas under uppstart av den virtuella
maskinen är helt kocko vad de gäller färger! Fast när jag ändrar storlek på fönstret för den virtuella maskinen
så är färgerna som dom skall i en sekund sedan är de kasst igen! ???

Mistänker att jag antingen har tilldelat för lite minne åt den virtuella maskinen eller någon grafik inställning som måste
göras! Men jag vet inte villken!

Så jag skulle vara tacksam för lite hjälp!??
Senast redigerad av 1 fashoin, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Problem efter uppgradering av Virtual box!

Inlägg av Hund »

En ren chansning men det kanske är 3D stödet som buggar sig? Prova att stänga av det i inställningarna för maskinen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
fashoin

Inlägg av fashoin »

Hund skrev:En ren chansning men det kanske är 3D stödet som buggar sig? Prova att stänga av det i inställningarna för maskinen.

När du säger 3D-stöd, menar du 3D-accelerationen då? eller finns de någon annan #D "sak" man kan stänga av!? :)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Mjo, precis det var 3D-accelerationen jag tänkte på. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
fashoin

Inlägg av fashoin »

Hund skrev:En ren chansning men det kanske är 3D stödet som buggar sig? Prova att stänga av det i inställningarna för maskinen.

Det hjälpte inte att stänga av 3d-stödet
fashoin

Inlägg av fashoin »

någon annan som har samma problem efter man uppdaterat till senaste versionen av Virtual box!??
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

Har du provat att installera om VirtualBox? (Spara en kopia av xp.vdi filen som finns i en dold mapp, på tex en annan disk).

Edit: På denna sida verkar det kunna vara något med grafiken OpenGL http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=2&t=20007, men det var ett linux gästoperativ.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
fashoin

Inlägg av fashoin »

gruble skrev:Har du provat att installera om VirtualBox? (Spara en kopia av xp.vdi filen som finns i en dold mapp, på tex en annan disk).

Edit: På denna sida verkar det kunna vara något med grafiken OpenGL http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=2&t=20007, men det var ett linux gästoperativ.
Nu funkade det när jag installerade om hela skiten!
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"