Editera xbmc-eventclient

Här diskuteras programmering och utveckling
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Editera xbmc-eventclient

Inlägg av jansson »

Hej. Jag sitter och försöker editera xbmcs eventclient för wiiremote, dvs. jag ska göra om ett program som låter en wiimote styra xbmc så att den startar upp xbmc när wiimoten ansluter. På så vis kan jag starta xbmc från wiimoteen om jag bara kör programmet i bakgrunden hela tiden.

Kom på att jag kunde låta wiimote-eventclienten anropa ett skript som startar xbmc, så jag checkade ut den från xbmcs repos (open source baby =) ) men det är något som är fel.

Jag får ett syntaxfel, inte när jag kompilerar utan när jag kör eventclienten. Och detta innan jag ens editerat filen (även om jag får några varningar vid kompilering.
Jag testade även att checka ut revision 20654 vilket är samma revision som jag har installerat på datorn nu, där eventclienten funkar fint.

Det här är utskriften jag får när jag ska köra den färdigkompilerade filen.

Code:
micke@micke-desktop:~/Documents/xbmcSC/xbmc/XBMC/tools/EventClients/Clients/WiiRemote$ g++ CWIID_WiiRemote.cpp -lcwiid -o WiiRemote
CWIID_WiiRemote.cpp: In member function ‘void CWiiRemote::SetBluetoothAddress(const char*)’:
CWIID_WiiRemote.cpp:158: warning: taking address of temporary
CWIID_WiiRemote.cpp:158: warning: taking address of temporary
micke@micke-desktop:~/Documents/xbmcSC/xbmc/XBMC/tools/EventClients/Clients/WiiRemote$ sh WiiRemote
WiiRemote: 1: Syntax error: "&" unexpected (expecting ")")
micke@micke-desktop:~/Documents/xbmcSC/xbmc/XBMC/tools/EventClients/Clients/WiiRemote$

Jag kan tyvärr inget om c++, har bara programmerat java tidigare.
jansson

Re: Editera xbmc-eventclient

Inlägg av jansson »

Tänkte posta källkoden här men den är för lång.

Men här är en länk till filen o reposet. Den är visserligen (antagligen) en nyare revision än jag har men jag får samma fel och samma varningar.
https://xbmc.svn.sourceforge.net/svnroo ... Remote.cpp
jansson

Re: Editera xbmc-eventclient

Inlägg av jansson »

bump
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"