För alla kan jag rekommendera följande hemsidan Howtoforge http://www.howtoforge.com/howtos/linux/ubuntu du får svar på många frågor "hur gör jag", beskrivningarna är på engelska. Men tyvärr har vi ingen motsvarande hemsida med svenska beskrivningar.
Pink Panther
Howtoforge.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Howtoforge.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Howtoforge.
Mmm, går i linje med mitt förespråkande av manual/indexerat guide-bibliotek framför wiki's men som dom flesta liknande samlingar så finns det ingen vettig innehållsförtekning/navikation... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Hur går det för ditt eget projekt? Det är väl ett halvår sedan det drog igång på allvar.farmfield skrev:Mmm, går i linje med mitt förespråkande av manual/indexerat guide-bibliotek framför wiki's men som dom flesta liknande samlingar så finns det ingen vettig innehållsförtekning/navikation...
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag håller med Hund på att det är ett surftips. Men någonstans blir det ändå fel, för vad hela hemsidan handlar om är guider (Hur gör jag). Hamnar den under surftips så kommer ingen att hitta guiderna. Så då återkommer frågorna i forumet.
Pink Panther
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag klantade mig och målade in mig själv i ett hörn. När jag insåg mitt feltänkande lade jag projektet på is. Jag får ta ett beslut så småningom hur jag skall göra, om jag skall arbeta vidare med idén, lägga ner den eller skänka den till någon med intresse att driva idén vidare.HakanS skrev:Hur går det för ditt eget projekt? Det är väl ett halvår sedan det drog igång på allvar.farmfield skrev:Mmm, går i linje med mitt förespråkande av manual/indexerat guide-bibliotek framför wiki's men som dom flesta liknande samlingar så finns det ingen vettig innehållsförtekning/navikation...
Idén i sig själv tror jag är väldigt bra men som det blev så var det bara jag som förstod vad jag egentligen ville åstadkomma och hur - och med det så gjorde jag allt (och inget) själv... Då går det som det går... Den historien ligger bakom mitt pådrivande av arbetsgrupper med större mandat, total toppstyrning är omöjligt att få bra, iaf inom det här området...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<