Hejsan.
Igår så provade jag ett spel på Linux Ubuntu 9.04. Spelet hette var något 3D spel vid namn "Aliens" Dock kommer jag inte ihåg riktiga namnet.
Men det var så buggigt eftersom man såg igenom spelet till mitt skrivbort så jag valde "Quit" i spelet. Men när jag gjorde det så laggade hela datorn ihop.
Jag försökte med alla möjliga medel få upp den men tyvärr så reagera den inte på något alls. Enda alternativet blev att stänga av den som den var.
Då igen när den laddade upp så gick allt bra tills jag ska logga in. Allt man ser då är nästna som små få ränder från högra till vänsta sidan av skrämen. Det kan vara gröna, Vita och så vidare(tog ett kort så ska försöka få in det i datorn)
Då undrar jag. Hur kan jag fixa detta? Jag har en Skiva och har kört i Recover läge och försökt hitta fel. Men inget fel hittas.
Jag vill heller inte installera om Linux eftersom då måste jag skriva över Windows för att kunna använda alla utrymme. Men jag dualbotar nu så måste jag lämna ca 30 gig till det har Linuxet trots att det inte funkar.
Tacksam för hjälp.
Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte[LÖST]
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte[LÖST]
Senast redigerad av 2 Shaaft, redigerad totalt 29 gång.
Re: Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte
Om du har ett ati kort så tycker jag du ska kolla en av mina trådar.
egentligen borde det inte hjälpa men då jag också hade liknande beteende när jag skulle starta upp så skadar det ju inte att prova
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=206&t=41478
egentligen borde det inte hjälpa men då jag också hade liknande beteende när jag skulle starta upp så skadar det ju inte att prova
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=206&t=41478
-
Re: Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte
tack så mycket. Den funkar nu.
Jag trodde aldrig att detta skulle fixa sig faktiskt.
Dock så tycker jag att min dator går segare.
Sen lite fort. Vet du/ni något program som kan analysera mitt grafikkort?
Jag trodde aldrig att detta skulle fixa sig faktiskt.
Dock så tycker jag att min dator går segare.
Sen lite fort. Vet du/ni något program som kan analysera mitt grafikkort?
Re: Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte[LÖST]
vad skönt att det funkade 
vad menar du med analysera ?
du kan tex köraom du vill veta vad du har för grafikkort i datorn.
sätt gärna i den gröna bocken i första inlägget om tråden är löst med.

vad menar du med analysera ?
du kan tex köra
Kod: Markera allt
lshw -c display
sätt gärna i den gröna bocken i första inlägget om tråden är löst med.
-
Re: Ubuntu 9.04 Jaunty funkar inte[LÖST]
Tackar. Hade Radeon X1950 Pro men ATI Catalyst Control Center fungerar ändå inte på min dator :S