Någon som testat ATI Catalyst 9.7?
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Någon som testat ATI Catalyst 9.7?
Någon med Ubuntu 9.04 som testa den nya drivrutinen? Fungerar den bra? Vore ju trevligt om man kunde uppdatera till 9.04 någon gång. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Någon som testat ATI Catalyst 9.7?
jag ska så fort jag hinner...
- mcNisse
Jag har installerat den. Den fungerar med mitt kubuntu 9.04. Om den är snabbare än den jag hade tidigare vet jag inte. Jag hann knappt anvånda den gamla...
Jag har detta i komputern:
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Mobility Radeon HD 3450
Jag har detta i komputern:
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Mobility Radeon HD 3450
- Dagon^
Tyvärr blir jag inte en av de lyckliga som testar 9.7 då jag endast sitter på ett X700PRO
Däremot hoppas jag på att prova den och kommande versioner i framtiden så jag håller koll här

Däremot hoppas jag på att prova den och kommande versioner i framtiden så jag håller koll här

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Skriver detta på WinXP då ubuntuskärmen har frusit 2 gånger när jag har klickat på förhandsgranska inlägget. Är mycket nära att gå tillbaka helt till Windows. XP-Licensen är billig i jämförelse med min tid...
Testade ovanstående catalyst, då skärmen påpassligt slocknade för ett tag sedan.
Kan nu se alla extra visuella effekter, betyder det att grafiken funkar, eller finns det säkrare sätt att avgöra detta?
Kollar jag i admin/hårdvarudrivrutiner så står det att det finns en proprietär fglrx.grafikdrivrutin för ati/amd, men att den inte är påslagen. Är det drivrutinen som följer med i catalyst som avses och ska jag klicka på aktivera?
Testade ovanstående catalyst, då skärmen påpassligt slocknade för ett tag sedan.
Kan nu se alla extra visuella effekter, betyder det att grafiken funkar, eller finns det säkrare sätt att avgöra detta?
Kollar jag i admin/hårdvarudrivrutiner så står det att det finns en proprietär fglrx.grafikdrivrutin för ati/amd, men att den inte är påslagen. Är det drivrutinen som följer med i catalyst som avses och ska jag klicka på aktivera?
Om effekterna (Compiz) fungerar så är drivrutinen aktiverad.wee skrev:Skriver detta på WinXP då ubuntuskärmen har frusit 2 gånger när jag har klickat på förhandsgranska inlägget. Är mycket nära att gå tillbaka helt till Windows. XP-Licensen är billig i jämförelse med min tid...
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Vad säger ni om karmic? fungerar det där?
- Dagon^
Nu har jag provat den på ett 3400-series på min systers nya laptop och det fungerar alldeles utmärkt 
Tummen upp från Dagon!

Tummen upp från Dagon!

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
What about HD 2900? Skulle det kunna fungera eller är mitt kort föråldrat? ^^