Ljudproblem i wine (håller på att bli tokig) [LÖST]
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ljudproblem i wine (håller på att bli tokig) [LÖST]
Har testat allt nu. Försöker använda mig av Fruity Loops men ljudet bara hackar eller inte.
Har det inställt på alsa i ljudinställningarna i wine. Ena stunden funkar det utan probelm medans nänsta gång man startar upp FL så hackar ljudet.
Har testat att ha det på esound istället men då hamnar ljudet en takt fel och det är lika illa för mig.
Hur får man till det så det inte hackar och håller sig så?
Har det inställt på alsa i ljudinställningarna i wine. Ena stunden funkar det utan probelm medans nänsta gång man startar upp FL så hackar ljudet.
Har testat att ha det på esound istället men då hamnar ljudet en takt fel och det är lika illa för mig.
Senast redigerad av 1 xtr3m3, redigerad totalt 26 gånger.

- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Ljudproblem i wine (håller på att bli tokig)
1. FL Studio fungerar inte helt klockrent än i Wineorr3bo skrev:Har testat allt nu. Försöker använda mig av Fruity Loops men ljudet bara hackar eller inte.
2. Har du pillat med ljudinställningarna i FL?
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- xtr3m3
Har pillat lite med dom men ställt tillbaka dom till standardinställningarna.
Använder mig av FL7 och den funkar klockrent på andra datorn men inte på den här.
Använder mig av FL7 och den funkar klockrent på andra datorn men inte på den här.

- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag antar att du slått ett nordens öga här?
Utanför ämnet: Fungerar allt annars i FL när du wine'ar? (Jag är själv FL Studio-användare och det är min enda bromskloss från att köra 100% Ubuntu)
Utanför ämnet: Fungerar allt annars i FL när du wine'ar? (Jag är själv FL Studio-användare och det är min enda bromskloss från att köra 100% Ubuntu)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- xtr3m3
Jo har kolla på wine appdb.
Utanför ämnet: Har inte hunnit testa så mycket än men det verkar fungera hyffsat. Synd bara att inte FL8 funkar. Började på några låtar när jag körde windows och FL är ju inte bakåtkopitabelt. Men med lite tur så kanske 8.5 funkar bara den släpps.
Utanför ämnet: Har inte hunnit testa så mycket än men det verkar fungera hyffsat. Synd bara att inte FL8 funkar. Började på några låtar när jag körde windows och FL är ju inte bakåtkopitabelt. Men med lite tur så kanske 8.5 funkar bara den släpps.

- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Har du gett LMMS en chans ? Tycker att du ska titta på det programmet. Jag har skrivit lite om det i min blogg.
http://patas-ubuntu.blogspot.com/2009/0 ... tudio.html
Helt klart värt att titta på.
/ Pata
http://patas-ubuntu.blogspot.com/2009/0 ... tudio.html
Helt klart värt att titta på.
/ Pata
- xtr3m3
Har testat LMMS. Gillar det tyvärr inte. Vst-syntarna funkar inte som dom ska i det programmet m.m.

- pata66
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
testa att kör FL i Xp Virtuellt med Virtualbox . Jag Använder Virtualbox till några program som inte kan köras
via Wine i Ubuntu. Fungerar hur bra som helst.
Om du ska installera Virtualbox så installera denna http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
/ Pata
via Wine i Ubuntu. Fungerar hur bra som helst.
Om du ska installera Virtualbox så installera denna http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
/ Pata
- xtr3m3
Jo har kört virtualbox med windows men det blir ju så jäkla lätt smittat med virus. Går kanske att ställa in så den inte har tillgång till internet.
Sen har jag ingen laglig kopia av xp heller och det är så jäkla jobbigt att göra om den till laglig. Det går ssnabbt men man måste installera nått bittorrentprogram ladda ner filerna och sen sitta och mixtra.
Då är det nästan enklare med vista men det är så segt eller windows 7 som nästan är lite för krångligt istället.
Sen brukar det ju börja hacka i ljudet efter ett tag för det har för lite ram-minne. Har bara 4gb i burken. Hade jag hafr 6gb hade jag ju kunnat ge xp 4gb för 2gb som jag kan undvara nu är ju nästan för lite.
Sen har jag ingen laglig kopia av xp heller och det är så jäkla jobbigt att göra om den till laglig. Det går ssnabbt men man måste installera nått bittorrentprogram ladda ner filerna och sen sitta och mixtra.
Då är det nästan enklare med vista men det är så segt eller windows 7 som nästan är lite för krångligt istället.
Sen brukar det ju börja hacka i ljudet efter ett tag för det har för lite ram-minne. Har bara 4gb i burken. Hade jag hafr 6gb hade jag ju kunnat ge xp 4gb för 2gb som jag kan undvara nu är ju nästan för lite.

Kan du inte köpa Windows då? Då slipper du krångla:
http://www.pricerunner.se/f/294/Operati ... ndows%20xp
- xtr3m3
Ursäkta men tror du att jag är dum eller?barzam skrev:Kan du inte köpa Windows då? Då slipper du krångla:

Ladda hem en test .vhd som du kan köra fritt till 31 augusti. Fungerar direkt i VBox. Surfa med och ladda hem med Linux, så undviker du mycket virus. IE6/IE7/IE8-XPSP3
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
- xtr3m3
Får köra med ljudet en takt fel. Vägrar köra windows. Testade att lägga in win7 men ljudet funkade inte så jag tröttnade.