Och ja, MESS är värdelöst. MAME är vackert dock, rekommenderar att du tar dig en titt på Raine om du inte gjort det redan.
Så funkar MESS och MAME.dmz skrev:Du missförstår mig hela tidenJag vet allt detta, men det är sådant här jag syftar på: http://data.fuskbugg.se/skalman01/2009- ... _scrot.png
Och ja, MESS är värdelöst. MAME är vackert dock, rekommenderar att du tar dig en titt på Raine om du inte gjort det redan.
Och det var alltså det som var min ursprungliga fråga, nå?Xcore skrev:Det finns frontends också, men sällan för många olika emulatorer där alla använder samma frontend.dmz skrev:Du missförstår mig hela tidenJag vet allt detta, men det är sådant här jag syftar på: http://data.fuskbugg.se/skalman01/2009- ... _scrot.png
Gelide? Sen använder jag givetvis inte Gelide när jag vill lira Dpaint eller liknande.Xcore skrev: Vitsen med en emulator är ju egentligen att det skall se ut och fungera som på orginalmaskinen, då är inte en frontend så bra lösning kanske. Jag har nog inte sett någon frontend som skulle kunna hantera flera olika emulatorer, dvs flera helt olika emulatorer som STeem, UAE, Atari800Win, Gens, Zsnes mf. Men det finns ju emulatorer som täcker några stycken format å andra sidan, och gör det ganska bra.
Xcore skrev: Skulle jag lägga upp alla roms i en frontend så vågar jag inte ens tänka på hur många det skulle bli, hundratusentals.
Kod: Markera allt
┌───/mnt/Games──────────────────┐
scp1:shiva » \ls -lA */*|wc -l
122401
Detta vore bara början för mig det.dmz skrev:Gelide? Sen använder jag givetvis inte Gelide när jag vill lira Dpaint eller liknande.Xcore skrev: Vitsen med en emulator är ju egentligen att det skall se ut och fungera som på orginalmaskinen, då är inte en frontend så bra lösning kanske. Jag har nog inte sett någon frontend som skulle kunna hantera flera olika emulatorer, dvs flera helt olika emulatorer som STeem, UAE, Atari800Win, Gens, Zsnes mf. Men det finns ju emulatorer som täcker några stycken format å andra sidan, och gör det ganska bra.Xcore skrev: Skulle jag lägga upp alla roms i en frontend så vågar jag inte ens tänka på hur många det skulle bli, hundratusentals.Kod: Markera allt
┌───/mnt/Games──────────────────┐ scp1:shiva » \ls -lA */*|wc -l 122401