Nätadaptern till min externa hårddisk gick sönder, har testat en nätadaptern från en annan extern hårddisk vilket funkade bra. Så tänkte köpa en ny, hittade tex den här http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,354000000
Spelar den någon roll att det är "ostabiliserad", har läst lite sånt här en gång i tiden men kommer inte ihåg vad det innebär.
Ostabiliserad nätadapter till HDD ?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Re: Ostabiliserad nätadapter till HDD ?
Är det en WD Elements? Köp inte random skit från kjella, maila tillverkaren så får du en ny.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Att den är ostabiliserad betyder att spänningen inte är garanterad att vara just 12V. Vid öppen utgång, när den inte är ansluten, är spänningen ofta högre. Det gör inget om den ska kopplas till en regulator, men hårddiskar brukar ju inte ha såna.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Tack för svar, kom på att jag har garanti kvar så köper ingen.
En WD MyBook, menar du att det är bättre att maila WD än återförsäljaren (Dustin) ?dmz skrev:Är det en WD Elements? Köp inte random skit från kjella, maila tillverkaren så får du en ny.
Absolut, samma sak hände 2 av mina diskar och jag fick 2 nya med posten 3 dagar senare. Hade jag gått till återförsäljaren hade de säkerligen krävt in hela hårddisken trots att jag visste vad felet var.Cadryc skrev:En WD MyBook, menar du att det är bättre att maila WD än återförsäljaren (Dustin) ?dmz skrev:Är det en WD Elements? Köp inte random skit från kjella, maila tillverkaren så får du en ny.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Stort tack för tipset, ska maila dom med en gång 
EDIT fasiken, valde RMA under support och nu får jag skicka den till tyskland, har hört att porto kan bli en del. Skulle jag valt nåt annat?

EDIT fasiken, valde RMA under support och nu får jag skicka den till tyskland, har hört att porto kan bli en del. Skulle jag valt nåt annat?