http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=231&t=40795
Det här går nog att göra parallelt med nomineringarna till TL resp.TC?

Det har du rätt i men jag pratade precis med Dagon om han var intresserad av att starta en supportgrupp.Kattskrället skrev:Alltså, det är ju ingen vits med att starta en radda med grupper bara för sakens skull.
Man måste ju ha en ide eller en ambition att vilja ta tag i någonting som man vill engagera sig i och därefter starta en dedikerad grupp som jobbar med just det som denne någon kläckt en ide runt. Lämplig gruppledare är väl då initiativtagaren som då per automatik blir även drivkraften och motorn i den gruppen.
I första hand är det väl gemenskapen med gemensamma intressen och en samhörighet med andra som gillar samma sak.barzam skrev:Vad är det tänkt att man ska åstadkomma med att bilda dessa grupper? Bättre support och dokumentation? Varför skulle en grupp bidra med det?
Nu tror jag du har en väl hierarkisk syn på det hela. Synsättet funkar kanske i ett företag eller nåt.Bowmore skrev:En sak i taget. Nu håller vi på att välja en ledning för vårt LoCo.
Det ligger sedan under deras ansvar att vidareutveckla vårt LoCo. Behövs en specifik supportgrupp så kommer den också att skapas förutsatt att det finns medlemmar som vill engagera sig och arbeta för att supporten blir bättre och effektivare.
Sen som du säger så ska vi ha kul och få möjlighet att odla våra intressen men det ser jag mer som saker som görs i olika mindre/större projekt. Detta tror jag är en väldigt viktig del i att engagera medlemmar, framför allt de som inte bara vill syssla med support.
Jag har inte sett något beslut på att t.ex en arbetsgrupp ska införas.Urban Anjar skrev:Nu tror jag du har en väl hierarkisk syn på det hela. Synsättet funkar kanske i ett företag eller nåt.
Givetvis kommer den nya ledningen, hur den nu kommer att se ut, att uppskatta att det finns grupper som redan
är igång och jobbar med saker - och medlemmarna har ju beslutat att sådana grupper ska finnas, så det
är bara för den nya ledningen att acceptera. Vi har inte heller TID att vänta på nominering och val. Grupperna
är beslutade och ska dras igång så snart det går.
alltså tänkbara grupper.Exempel på tänkbara fasta grupper är:
* Supportgrupp
* Forumadministration
* Dokumentation
osv
Det där med "tänkbara" får du nog ta upp med Vulfgar tror jag vad hon menade med den formuleringen!Bowmore skrev:Jag har inte sett något beslut på att t.ex en arbetsgrupp ska införas.Urban Anjar skrev:Nu tror jag du har en väl hierarkisk syn på det hela. Synsättet funkar kanske i ett företag eller nåt.
Givetvis kommer den nya ledningen, hur den nu kommer att se ut, att uppskatta att det finns grupper som redan
är igång och jobbar med saker - och medlemmarna har ju beslutat att sådana grupper ska finnas, så det
är bara för den nya ledningen att acceptera. Vi har inte heller TID att vänta på nominering och val. Grupperna
är beslutade och ska dras igång så snart det går.
Det jag sett äralltså tänkbara grupper.Exempel på tänkbara fasta grupper är:
* Supportgrupp
* Forumadministration
* Dokumentation
osv
Anser fortfarande att den nya ledningen ska få vara med i förändringen av organisationen.
No1Viking skrev:Jag håller verkligen inte med här.
Det kommer att finnas ett antal nominerade som kommer att ställa upp i en skönhetstävling, där de talar om vad de vill göra och hur, vilket också innefattar grupperna. Att gå händelserna i förväg vad gäller detta är inte juste, tycker jag. Bowmore har rätt, imho.
Micke