Dåligt ljus på asus M50

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Pindaroz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Dåligt ljus på asus M50

Inlägg av Pindaroz »

Hej!

Tänkte bara kolla om någon har koll på hur man får skärmen ljusare. Min skärm är för mörk trots att ljusstyrkan är på max.
Har haft detta problemet tidigare (tydligen ett känt problem) och då ha jag lyckats hitta workarounds, men nu hittar jag inga längre.
Eller ja, har hittat två typ men de hjälpte inte...

Enda jag har nu som funkar är att starta terminalen och dra in ett kommando där... då hamnar ljuset på max. Enda retliga är ju att efter jag har startat om datorn måste jag in i terminalen och klistra in raden igen. Det är ju inte hela världen... men jag hade gärna sluppit göra den manövern varje gång. Skulle gärna vilja ha funktionsknapparna fungerande så man kan köra fn + f4 och fn + f5 för att höja och sänka ljusstyrkan.

Problemet gäller en bärbar Asus M50.

Tacksam för hjälp om någon skulle sitta på en lösning eller känna till problemet. I värsta fall får jag väl sluta att stänga av datorn ;)
Användarvisningsbild
barzam

Re: Dåligt ljus på asus M50

Inlägg av barzam »

Pindaroz

Inlägg av Pindaroz »

Tack för snabbt svar!

Denna lösningen känns bekant! Har inte provat den nu så du har gett mig hopp! Sitter på jobbet och skall prova när jag kommer hem!

Tackar :)
Pindaroz

Inlägg av Pindaroz »

Fungerade! Tusen tack!
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"