Tjabba !
Tänkte skapa en logga till min hemsida där jag även skall kunna trycka den på tröjor m.m. Vad skall jag tänka på då ?
Vilken upplösning på bilden skall jag använda mig av och vilket filformat skall jag spara bilden i ?
/Force
Skapa en logga till min hemsida.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Skapa en logga till min hemsida.
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Re: Skapa en logga till min hemsida.
jag skulle skapat den i exempelvis Inkscape
och då får du en skalbar fil i formatet .svg som inte blir sämre hur stor du än gör den.
annars blir det väl i gimp vad som är bästa filformat där överlåter jag åt andra som kan det bättre.
lägg gärna upp en bild på hur det blev hur i tråden sen.
och då får du en skalbar fil i formatet .svg som inte blir sämre hur stor du än gör den.
annars blir det väl i gimp vad som är bästa filformat där överlåter jag åt andra som kan det bättre.
lägg gärna upp en bild på hur det blev hur i tråden sen.