Volym i flash/youtube går ej att ändra? [LÖST]

Problem med att spela musik, film osv.
belga
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Volym i flash/youtube går ej att ändra? [LÖST]

Inlägg av belga »

Tjena!
Lade i helgen som var om samtliga mina system här hemma till Linux en gång för alla. Har kört debian, ubuntu, fedora m.m. till och från men alltid hittat nått som inte fungerar som det ska och fått knata tillbaka till windows :( Men nu har jag gett mig på att nog får vara nog, hivat ut XP och installerat Ubuntu istället. Installerade 9.04 och allting har gått fint såhär långt. Har till och med byggt upp en egen router med ubuntu server i grunden. Mitt problem gäller dock min desktop.

Jag har hittat en massa information om att folk har problem med lågt eller inget ljud men mitt problem är att jag inte kan ändra ljudnivå i flashbaserade spelare, främst då på youtube m.m. Ljudnivån är satt på max och inga ändringar i flash-spelaren gör någon skillnad utan istället får jag sitta och justera huvudvolymen för hela burken. Det går att dra volym-reglagen upp och ner (fram/bak) men ingen skillnad hörs på ljudet.

Har installerat restricted extras och kör firefox. Allt annat ljud fungerar som det ska (utom i win7 via Virtualbox, men det är ett annat problem) utom just detta. Är det någon som har någon idé gällande detta? All hjälp uppskattas.
Senast redigerad av 1 belga, redigerad totalt 22 gånger.
Användarvisningsbild
khelben1979

Re: Volym i flash/youtube går ej att ändra?

Inlägg av khelben1979 »

Kolla vad du kör för version av flash genom att högerklicka på ett YouTube fönster. Rapportera.

Version 10 är den som jag skulle vilja rekommendera. Fungerar bra för mig på mitt system. Kör visserligen Debian, men det ska funka där borta också.
belga
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Volym i flash/youtube går ej att ändra?

Inlägg av belga »

khelben1979 skrev:Kolla vad du kör för version av flash genom att högerklicka på ett YouTube fönster. Rapportera.

Version 10 är den som jag skulle vilja rekommendera. Fungerar bra för mig på mitt system. Kör visserligen Debian, men det ska funka där borta också.
Där sa du nått. Minns inte att jag installerat det men den körde inte på flash10 utan något annat plugin. Hittade http://www.cyberciti.biz/tips/install-f ... 64bit.html som löste det och nu fungerar det skapligt i alla fall. Kan nu sänka/höja volymen men det tar några sekunder efter ändringarna innan volymen faktiskt ändras, men det kan jag leva med. Tack!
Användarvisningsbild
khelben1979

Re: Volym i flash/youtube går ej att ändra? [LÖST]

Inlägg av khelben1979 »

Kul att du fick igång det!
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"