Ger snart upp Ubuntu
- Solbacken
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Ger snart upp Ubuntu
Ska läsa igenom detta senare i veckan och se om det hjälper.
Självklart ska all hårdvara funka i Ubuntu, allt annat är förkastligt.Dagon^ skrev:En fråga du måste ställa nu innan du tar förhastade beslut är; Hur viktigt är det att få igång din webcam?
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Aja, så hemskt är det knappast. Det finns hårdvara som knappast fungerar i winblows cp heller. Dessutom ligger det inte feta kapital bakom Ubuntu.Mighty skrev:Självklart ska all hårdvara funka i Ubuntu, allt annat är förkastligt.Dagon^ skrev:En fråga du måste ställa nu innan du tar förhastade beslut är; Hur viktigt är det att få igång din webcam?
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Om sådan enkel hårdvara som webcams inte fungerar direkt i Ubuntu så kommer det aldrig att få den spridning som Ubuntu förtjänar.Dagon^ skrev:Aja, så hemskt är det knappast. Det finns hårdvara som knappast fungerar i winblows cp heller. Dessutom ligger det inte feta kapital bakom Ubuntu.Mighty skrev:Självklart ska all hårdvara funka i Ubuntu, allt annat är förkastligt.Dagon^ skrev:En fråga du måste ställa nu innan du tar förhastade beslut är; Hur viktigt är det att få igång din webcam?
Typiskt kass ursäkt, bättre att vara ärlig istället.Dagon^ skrev:Aja, så hemskt är det knappast. Det finns hårdvara som knappast fungerar i winblows cp heller. Dessutom ligger det inte feta kapital bakom Ubuntu.Mighty skrev:Självklart ska all hårdvara funka i Ubuntu, allt annat är förkastligt.Dagon^ skrev:En fråga du måste ställa nu innan du tar förhastade beslut är; Hur viktigt är det att få igång din webcam?
- JeyPeyy
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Det är ju inte speciellt konstigt att företagen väljer att skapa drivrutiner till feting-Windows än till pytte-Ubuntu. Det är ju inte Microsoft som skapar alla drivrutiner till all hårdvara. Jag tycker att Ubuntu stödjer otroligt mycket hårdvara för att vara så litet.Xcore skrev:Typiskt kass ursäkt, bättre att vara ärlig istället.Dagon^ skrev:Aja, så hemskt är det knappast. Det finns hårdvara som knappast fungerar i winblows cp heller. Dessutom ligger det inte feta kapital bakom Ubuntu.Mighty skrev:Självklart ska all hårdvara funka i Ubuntu, allt annat är förkastligt.Dagon^ skrev:En fråga du måste ställa nu innan du tar förhastade beslut är; Hur viktigt är det att få igång din webcam?
Dagon^: Du hjälper inte Linux-communityn på något sätt när du säger winblows cp, M$, microshaft osv. Det blir för mycket sandlåde-argumentation och för lite sann argumentation. Folk kommer bara tycka att Linux-communityn är löjlig.
Varför inte använda det som fungerar bäst? Att använda Linux är inget självändamål. Skulle jag känna att Windows löser alla mina problem smidigare än Archlinux skulle jag byta samma kväll.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det känns som att Hund kan splitta denna tråden nu innan den skenar rejält.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- flierman
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Nu är det här ju Ubuntu-tråd men av egen erfarenhet så var det så att alla de saker som inte fungerade med Ubuntu för mig fungerade med Linux Mint så kanske du ska testa och se om webcam fungerar med Mint om du har ork/lust/intresse att slänga indet...eller köra igång det med en live-skiva.
Mint är ju baserat på Ubuntu så är ju nästan Ubuntu....
Mint är ju baserat på Ubuntu så är ju nästan Ubuntu....