Letar MSN klient som kan hantera grupper
- Denieru
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Letar MSN klient som kan hantera grupper
Hejsan!
Nu vet jag inte riktigt om denna tråd ligger i rätt forum men aja. Jag letar efter en MSN klient som kan hantera grupperna som kom med WLM 9.0, har testat att få igång WLM 9.0 via Wine men utan lycka och läste sedan att den inte fungerade med wine. Så som sagt, finns det någon MSN klient till linux som kan hantera grupper? Eller har någon av dem utlovat stöd för det snart? Om jag inte var helt virrig igår natt så vill jag minnas att jag läste att Emesene hade stöd för detta via någon plugin eller liknande, men att det var buggigt, om någon vet vart jag kan få tag på den pluginen så är jag hemskt tacksam.
Tack på förhand,
Denieru
Nu vet jag inte riktigt om denna tråd ligger i rätt forum men aja. Jag letar efter en MSN klient som kan hantera grupperna som kom med WLM 9.0, har testat att få igång WLM 9.0 via Wine men utan lycka och läste sedan att den inte fungerade med wine. Så som sagt, finns det någon MSN klient till linux som kan hantera grupper? Eller har någon av dem utlovat stöd för det snart? Om jag inte var helt virrig igår natt så vill jag minnas att jag läste att Emesene hade stöd för detta via någon plugin eller liknande, men att det var buggigt, om någon vet vart jag kan få tag på den pluginen så är jag hemskt tacksam.
Tack på förhand,
Denieru
- serialsniffer
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Letar MSN klient som kan hantera grupper
pidgin och amsn kan hantera grupper:)
------------------------
Serial Sniffer
Linux Ubuntu 9.10 Karmic Koala Gnome.
Jag är fadder. Läs om mighttp://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p323784
Serial Sniffer
Du menar att den spar informationen om grupperna på servern och inte lokalt på datorn? Jag tror inte det finns någon klient som har så bra stöd, protokollet MSNP är ju stängt så stödet lär ju aldrig vara lika bra som i den klient MS ligger bakom.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Denieru
Japp.Hund skrev:Du menar att den spar informationen om grupperna på servern och inte lokalt på datorn?
Behöver inte ha lika bra stöd som det M$ har i sina klienter, bara det funkar någolunda bra. Men du menar alltså att man aldrig kommer kunna fixa detta såvida man inte får igång någon av M$'s MSN klienter via wine som har stöd för detta eller?Hund skrev:Jag tror inte det finns någon klient som har så bra stöd, protokollet MSNP är ju stängt så stödet lär ju aldrig vara lika bra som i den klient MS ligger bakom.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nej. Fel. Det kan man aldrig fixa så länge M$ håller koden stängd.Denieru skrev:Japp.Hund skrev:Du menar att den spar informationen om grupperna på servern och inte lokalt på datorn?
Behöver inte ha lika bra stöd som det M$ har i sina klienter, bara det funkar någolunda bra. Men du menar alltså att man aldrig kommer kunna fixa detta såvida man inte får igång någon av M$'s MSN klienter via wine som har stöd för detta eller?Hund skrev:Jag tror inte det finns någon klient som har så bra stöd, protokollet MSNP är ju stängt så stödet lär ju aldrig vara lika bra som i den klient MS ligger bakom.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Du får nog tillsvidare leva med att manuellt syncronisera grupperna lokalt på din dator.
Jag kan även tipsa om Jabber som är enligt många bättre än MSN Messenger.

- serialsniffer
- Kontakt:
Jag har gjort en grupp i pidgin, när jag loggar i Amsn, Emesene, pidgin, eller WLM så får jag med den gruppen och dess medlemmar utan problem
------------------------
Serial Sniffer
Serial Sniffer
- Denieru
Hmm, mitt problem är ju att jag redan är med i en och skulle helst inte göra en ny.serialsniffer skrev:Jag har gjort en grupp i pidgin, när jag loggar i Amsn, Emesene, pidgin, eller WLM så får jag med den gruppen och dess medlemmar utan problem

- serialsniffer
- Kontakt:
öhm du redan är med i en? då tror jag inte vi snacka om samma grupper, trodde du menade sånna man har i kontaktlistan över sina kontakter
------------------------
Serial Sniffer
Serial Sniffer
- Denieru
Ah, nej inte sådana grupper. Det finns grupper som är som en multikonversation där man alltid är med och kan chatta med resten av medlemmarna där i en multikonversation, det är sådana jag vill kunna använda.serialsniffer skrev:öhm du redan är med i en? då tror jag inte vi snacka om samma grupper, trodde du menade sånna man har i kontaktlistan över sina kontakter
Har dom kommit med det nu? Det har Jabber haft läänge.Denieru skrev:Ah, nej inte sådana grupper. Det finns grupper som är som en multikonversation där man alltid är med och kan chatta med resten av medlemmarna där i en multikonversation, det är sådana jag vill kunna använda.serialsniffer skrev:öhm du redan är med i en? då tror jag inte vi snacka om samma grupper, trodde du menade sånna man har i kontaktlistan över sina kontakter

- Denieru
Synd att alla mina kontakter inte använder Jabber då. XDHund skrev: Har dom kommit med det nu? Det har Jabber haft läänge.