Installerade BitTorrent - var är det?!?

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Installerade BitTorrent - var är det?!?

Inlägg av SlamsornasKung »

Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Installerade BitTorrent - var är det?!?

Inlägg av vulfgar »

Finns den inte under Program > Internet? Där lägger sej i alla fall Transmission och Deluge.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Om jag inte minns fel är den ett terminalbaserat program, dvs du hittar det inte i menyerna. Kolla med synaptic vilka program som installerades i /usr/bin om du verkligen vill använda den.
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xtr3m3 »

Använd dig av rtorrent istället. Den är terminalbaserad, ganska enkel och tar inte upp mycket datorkraft :)
Bild
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ubuntu skickar med Transmission som standard. Gillar du inte den kan jag rekomendera Deluge, paketet heter deluge.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

öppna en terminal och skriv:

Kod: Markera allt

btdownloadcurses http://urlentilltorrentfilen
och tryck enter.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

SlamsornasKung skrev:Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
Det måste ha blivit något fel för jag har den installerad via Synaptic och den finns i menyn under Program-Internet, du har väl installerat den som bara heter bittorrent för det är den jag har. Har du provar att hämtat hem en torrentfil och högerklicka på den och öppna med då då ska du få bittorent som allternativ.
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

norhager skrev:
SlamsornasKung skrev:Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
Det måste ha blivit något fel för jag har den installerad via Synaptic och den finns i menyn under Program-Internet, du har väl installerat den som bara heter bittorrent för det är den jag har. Har du provar att hämtat hem en torrentfil och högerklicka på den och öppna med då då ska du få bittorent som allternativ.
Nej inget är fel, den officiella bittorrentklienten har inget gui och startas via terminalen så som jag beskriver i mitt förra inlägg. Man kan också skriva bt och trycka på tab två gånger för att se andra alternativ också eller skriva man btdownloadcurses för att få fram manualen.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

whac skrev:
norhager skrev:
Nej inget är fel, den officiella bittorrentklienten har inget gui och startas via terminalen så som jag beskriver i mitt förra inlägg. Man kan också skriva bt och trycka på tab två gånger för att se andra alternativ också eller skriva man btdownloadcurses för att få fram manualen.
På sätt och vis stämmer det för om man väljer att ladda ner med bittorrent så får man en liten ruta som visar vilket status du har på nerladdningen och en ikon vid klockan för varje nerladdning. För att starta programmet så måste man ha en torrentfil som man väljer att öppna med bittorrent.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"