Installerade BitTorrent - var är det?!?
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Installerade BitTorrent - var är det?!?
Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Installerade BitTorrent - var är det?!?
Finns den inte under Program > Internet? Där lägger sej i alla fall Transmission och Deluge.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Om jag inte minns fel är den ett terminalbaserat program, dvs du hittar det inte i menyerna. Kolla med synaptic vilka program som installerades i /usr/bin om du verkligen vill använda den.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Använd dig av rtorrent istället. Den är terminalbaserad, ganska enkel och tar inte upp mycket datorkraft 

Ubuntu skickar med Transmission som standard. Gillar du inte den kan jag rekomendera Deluge, paketet heter
deluge.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
öppna en terminal och skriv:
och tryck enter.
Kod: Markera allt
btdownloadcurses http://urlentilltorrentfilen
Det måste ha blivit något fel för jag har den installerad via Synaptic och den finns i menyn under Program-Internet, du har väl installerat den som bara heter bittorrent för det är den jag har. Har du provar att hämtat hem en torrentfil och högerklicka på den och öppna med då då ska du få bittorent som allternativ.SlamsornasKung skrev:Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
Nej inget är fel, den officiella bittorrentklienten har inget gui och startas via terminalen så som jag beskriver i mitt förra inlägg. Man kan också skriva bt och trycka på tab två gånger för att se andra alternativ också eller skriva man btdownloadcurses för att få fram manualen.norhager skrev:Det måste ha blivit något fel för jag har den installerad via Synaptic och den finns i menyn under Program-Internet, du har väl installerat den som bara heter bittorrent för det är den jag har. Har du provar att hämtat hem en torrentfil och högerklicka på den och öppna med då då ska du få bittorent som allternativ.SlamsornasKung skrev:Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?
På sätt och vis stämmer det för om man väljer att ladda ner med bittorrent så får man en liten ruta som visar vilket status du har på nerladdningen och en ikon vid klockan för varje nerladdning. För att starta programmet så måste man ha en torrentfil som man väljer att öppna med bittorrent.whac skrev:Nej inget är fel, den officiella bittorrentklienten har inget gui och startas via terminalen så som jag beskriver i mitt förra inlägg. Man kan också skriva bt och trycka på tab två gånger för att se andra alternativ också eller skriva man btdownloadcurses för att få fram manualen.norhager skrev:Det måste ha blivit något fel för jag har den installerad via Synaptic och den finns i menyn under Program-Internet, du har väl installerat den som bara heter bittorrent för det är den jag har. Har du provar att hämtat hem en torrentfil och högerklicka på den och öppna med då då ska du få bittorent som allternativ.SlamsornasKung skrev:Som rubriken säger; jag installerade just den officiella BitTorrent klienten, men var ÄR den? Installerade först via Synaptic, hittade den inte. Gjorde en "manuell" installation via ett .deb paket, hittar inte programmet nu heller. Jag förstår ingenting... vart tog det vägen?