Återkommande debatter

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Återkommande debatter

Inlägg av Skunken »

Vad ska vi göra med alla debatter som bara återkommer ? Ta t.e.x. fri/ ofri ........ Vet inte hur många gånger det varit uppe.... utan att komma fram till mera än att vi är oense. Bara evigt tuggande.

Sådana återkommande trådar borde enligt mej bortmoddas, alternativt låsas. :P
Bågskyttenörd
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Återkommande debatter

Inlägg av janne-5011 »

ok.
Skunken skrev:Vad ska vi göra med alla debatter som bara återkommer ? Ta t.e.x. fri/ ofri ........ Vet inte hur många gånger det varit uppe.... utan att komma fram till mera än att vi är oense. Bara evigt tuggande.

Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Jag har kommit med ett förslag (som framförts förut) om att skapa en tavla som heter just Återkommande diskussioner, dit alla såna flyttas.

Det är ingen som har sagt att det är ett dåligt förslag, utan de som uttryckt någonting har varit positiva. Problemet är att det är i dagsläget
ganska långt från ord till handling här på forumet och ingen (vad jag vet) kan eller vill ge direktiv till de som har möjlighet att göra detta ingrepp,
utan det får så att säga spontant komma när den eller de som kan göra det råkar läsa tråden. Jag vet inte hur många trådar som har avslutats
med "Det låter som en jättebra idé, det gör vi!" från någon i ledande ställning, sen har det inte hänt ett dugg. Jag avstår från att exemplifiera
utan du får ta mitt ord som sant den här gången. :)

Jag hoppas att det kommer att gå att ändra på detta i och med omorganisationen, eller vad det nu blir. Skulle jag bli vald skulle det i alla fall
vara det första jag ändrade på.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Skunken skrev:Vad ska vi göra med alla debatter som bara återkommer ? Ta t.e.x. fri/ ofri ........ Vet inte hur många gånger det varit uppe.... utan att komma fram till mera än att vi är oense. Bara evigt tuggande.

Givetvist är det så..... ännu klarare med ett Ubuntu-perspektiv. !
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

@skunken
Om du läser LJ's första inlägg och följer länken han skriver, så förstår du att hans avsikt inte var att skapa en debatt.
Jag har själv sett många påhopp i support-tavlan på de som rekommenderar ofria alternativ.
Vad jag vet så är Ubuntu fritt att använda hur jag själv vill...
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Jag tycker att det är jätteviktigt att uppmuntra till debatt. Alla tillfällen till långa och segdragna diskussioner som inte leder någonvart
ska främjas. Det är jättebra för forumet, för det är ju en sån fin sak, det där med yttrandefrihet.

Mer debatter åt folket. Låt oss ha ett lamslaget officiellt svenskt LoCo. Låt det domineras av tjötmostrar och petimätrar. Diskutera mera!

;D
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Planet Ubuntu är en bra start för att slippa det svenska okunniga tugget.

http://planet.ubuntu.com/

Hör av dig om du behöver mer....
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

mest givande är trådarna om dom återkommande debatterna, och om dom som deltar i dom är troll eller ej, vilket är en egen nich att debattera om.
sen har vi "hur man ska moderera"-ämnet där dom självutämnda experterna brukar enas rätt fort.
Utanför ämnet: Hursom kan jag passa på att meddela att i grönköping kommer man avveckla vedelningen men storssatsa på den :) .
CryingFreeman skrev:Jag tycker att det är jätteviktigt att uppmuntra till debatt. Alla tillfällen till långa och segdragna diskussioner som inte leder någonvart
ska främjas. Det är jättebra för forumet, för det är ju en sån fin sak, det där med yttrandefrihet.

Mer debatter åt folket. Låt oss ha ett lamslaget officiellt svenskt LoCo. Låt det domineras av tjötmostrar och petimätrar. Diskutera mera!

;D
Användarvisningsbild
CryingFreeman

janne-5011 skrev:mest givande är trådarna om dom återkommande debatterna, och om dom som deltar i dom är troll eller ej, vilket är en egen nich att debattera om.
sen har vi "hur man ska moderera"-ämnet där dom självutämnda experterna brukar enas rätt fort.
Absolut. Det är de allra bästa trådarna. Gillar dom väldigt mycket själv. ;) Sen kommer trådarna om trådarna om de återkommande debatterna. Det går mot vad som en gång twittrades:

#det #mesta #av #informationen #om #tjugo #år #kommer #att #vara #metainformation

oh well..
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

kunde det inte förenkla med klistrade färdiggjorda debatter i demokratins namn "för alla"?
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Om vi bara ska få snacka om saker som är nya kan vi ta bort hela jävla support tavlan, dem flesta ämnena har redan behandlats antingen här eller på någon annan ubuntu/linux sida. Sen förbjuder vi klagomåls trådar (inklusive denna), ofta klagar dem på liknande saker.
Skriv svar

Återgå till "Forum"