Exton . vad håller han på med?
-
Exton . vad håller han på med?
Jag har varit inne på http://linux.exton.net/.
Funderar över vad han håller på med.
Kör han sitt eget race och inte deltar i något gemensamt projekt?
O.K. Han sprider kanske kunskap om Linux men då jag har testat det han skeppat ut fattar jag noll.
Mångfald är nog bra men ska en kille kunna sitta på sin kammare och styra över vad folk ska ha i sina burkar? Kanske en del av charmen med öppen och fri källkod...
Efter att ha testat hans prylar har jag alltid återvänt till ubuntu-se.org och då speciellt Daniel Nylanders nordiska Ubuntu-skivor som jag finner vara utmärkta. (Även om jag är kanadensiska och har engelska som modersmål och väl kan klara att en del är skrivet på mitt barndoms språk)
Mitt första möte mer Linux var dock genom Exton så jag ska väl tacka honom för att ha lett mig in på den vägen men jag finner hans agerande lite väl vidlyftigt.
Är Exton en egocentrisk fågel i Linuxdjungeln?
Funderar över vad han håller på med.
Kör han sitt eget race och inte deltar i något gemensamt projekt?
O.K. Han sprider kanske kunskap om Linux men då jag har testat det han skeppat ut fattar jag noll.
Mångfald är nog bra men ska en kille kunna sitta på sin kammare och styra över vad folk ska ha i sina burkar? Kanske en del av charmen med öppen och fri källkod...
Efter att ha testat hans prylar har jag alltid återvänt till ubuntu-se.org och då speciellt Daniel Nylanders nordiska Ubuntu-skivor som jag finner vara utmärkta. (Även om jag är kanadensiska och har engelska som modersmål och väl kan klara att en del är skrivet på mitt barndoms språk)
Mitt första möte mer Linux var dock genom Exton så jag ska väl tacka honom för att ha lett mig in på den vägen men jag finner hans agerande lite väl vidlyftigt.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Exton . vad håller han på med?
Han gör remixer, i sig inte förbjudet. Ämnet har varit på tapeten här innan. Jag har aldrig själv testat någon av hans remixer. Sen är det möjligt att han är en egocentrisk fågel i Linuxdjungeln. Men är det här något som han brinner för, så varför inte. Han lockar fler till Linuxrörelsen.
Pink Panther
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det småroliga i det hela är ändå titeln: Ny version av det ultimata linuxsystemet
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
Pink Panther.
Jo, jag har fattat att han kan dra en del till vår underbara värld men detta med att man inte kan bli root lika lättvindigt som i de remixer man kan ladda ner här finner jag högst besvärande.
Problemet, och styrkan är mångfalden men, med allt för mycket att välja mellan så är det jättelätt att Mr och Miss Windows återgår till stenåldern i sällskap med Bill Gates efter att ha varit i paradiset utan att kunna se det.
Jo, jag har fattat att han kan dra en del till vår underbara värld men detta med att man inte kan bli root lika lättvindigt som i de remixer man kan ladda ner här finner jag högst besvärande.
Problemet, och styrkan är mångfalden men, med allt för mycket att välja mellan så är det jättelätt att Mr och Miss Windows återgår till stenåldern i sällskap med Bill Gates efter att ha varit i paradiset utan att kunna se det.

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag själv håller på med remastering nästan dygnet runt. Det är jättehäftigt tycker jag!
Och det tycker väl Exon också
LJ
Och det tycker väl Exon också

LJ
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jeap, du är i gott sällskap. Jag anser att remixer i sig inte är ett problem men man måste respektera användarna och det behov av säkerhet de vill ha.Jo, jag har fattat att han kan dra en del till vår underbara värld men detta med att man inte kan bli root lika lättvindigt som i de remixer man kan ladda ner här finner jag högst besvärande.
Vi får väl utgå från att Exton lärt sig..
- Grön Göling
- Städsegrön
Är han dessutom inte en excentrisk fågel?CharlotteM skrev:
Jag minns diskussionen om hans remixer för ett par år sedan och det som då stötte på patrull var att han tog betalt för dem. Då ansåg alla att allt i genren skulle vara gratis.
Dock verkar klimatet ha mildrats något i den saken, då fler remixer dyker upp som bekväma/betalda alternativ.
Exton är väl kanske mest en förbaskat envis pippi?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag har också testat många av hans remasters, och dom har nästan alltid fungerat mycket bra. Läser man bara info-texten han skriver till varje remaster så brukar det lösa sej. Han verkar få mycket kritik av dom som vill ha allting gratis men det är ju fritt även för dom att skapa sina egna.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Ja. Hans "bråk" med Spotify som uppdagades på Linuxportalen gjorde att den lilla respekt han fortfarande hade i mina ögon försvann. Han tror rätt mycket om sig själv den mannen.CharlotteM skrev:Är Exton en egocentrisk fågel i Linuxdjungeln?
Till alla deltagarna i denna tråd!
Ni har rätt. Jag är både egocentrisk och excentrisk. Det har jag alltid varit. Och Jarulf: Du ska veta att det är svårt att vara ödmjuk när man...
Ni har rätt. Jag är både egocentrisk och excentrisk. Det har jag alltid varit. Och Jarulf: Du ska veta att det är svårt att vara ödmjuk när man...
- CryingFreeman
Vad i helvete är detta?
Skitsnackstrådar hör inte hemma på det här forumet. Är det någon som har problem med hur Exton sköter sin business, ta det på hans forum eller kontakta honom.
Skandalöst.
Skitsnackstrådar hör inte hemma på det här forumet. Är det någon som har problem med hur Exton sköter sin business, ta det på hans forum eller kontakta honom.
Skandalöst.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Du som påstår dig vara jurist borde vara jävligt nogrann med vad du skickar med. Trots det så kränker du både GPL och properitära licenser. Lägg ner ditt fullinux.exton skrev:Till alla deltagarna i denna tråd!
- CryingFreeman
Äh, håll käften Sid. Ta det i PM.
Och med det låser jag tråden.CryingFreeman skrev:Vad i helvete är detta?
Skandalöst.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!