*Girlpower*

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Ã…se
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av Ã…se »

Är det inga tjejer här som kör ubuntu? Har hitentills inte träffat en enda tjej som vet vad ubuntu är, de vet knappt vad Linux är... skulle vara roligt om man hittade någon... =D
*girlpower*
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Det finns en hel del... om du uppsöker ubuntus svenska irc-kanal #ubuntu-se på irc.freenode.net så lär det vara åtminstone någon där.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av ozamosi »

Jag har en några meter bakom mig, men hon sover. Ska peta på henne imorrn åt dig ;)

Det finns ett projekt inom ubuntu som är just för tjejer/kvinnor (som jag av någon märklig anledning råkat bli administratör åt :/ ). Du kan komma åt deras webbsida på ubuntu-women.org - där står en massa om varför ubuntu-women finns, och vad de vill uppnå. Det finns även en sändlista och en irc-kanal, #ubuntu-women
Användarvisningsbild
LadyFrost
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av LadyFrost »

Jag är den där som sover, men nu är det minsann den andra som nästan sover... Dessutom sov jag för att min laptop var överhettad och inte ville vara med längre, så det så.

Jo, jag använder ubuntu, har tagit omvägen via gentoo och debian innan jag kom hit. Jag känner åtmindstone en tjej till som kör ubuntu, men inga IRL tyvärr. Mina klasskamrater VÄGRAR lyssna om jag råkar nämna datorer - blä på dem :)
Frihet, jämlikhet, vänlighet. Det är väl inte så svårt?
Användarvisningsbild
Ã…se
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av Ã…se »

Typ samma här... ingen fattar utom min man då... han fick mig att köra ubuntu efter att min dator vägrade instalera XP å jag fick nöja mig med 98;an eftersom 2k skivan försvunnit. YIIPII!! När den sen haverera efter 2 veckor vilket ju var riktigt länge ju så gav jga upp å tog ubuntu... funkar än så länge... hehe jag lär mig sakta men det går. HAr aldig haft Linux innan...
*girlpower*
Användarvisningsbild
LadyFrost
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av LadyFrost »

Jag måste säga att jag blir avskräckt när jag ser den första textraden på din hemsida:
"Denna sida �r gjord f�r InternetExplorer. I �vriga browsers kan det se lite konstigt ut."

När man betänker att den andra raden på min är:
"This page is vritten in valid XHTML and CSS. Therefore it probably doesn't work in Internet Explorer."

:D

oh hjälp, du har barn!
Användarvisningsbild
Ã…se
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av Ã…se »

HAHA!

Jag gjorde sidan när jag hade 2k så jag hde inga andra browsers att testa den i så det resulterade i att den optimerades för IE men jag får nog kolla på det där... har bara så lite minne u burken för tillfället så jag orkar inte med några större projekt.

Barn ja... hehe, det är inte så farligt... kan inte sitta vid datorn när man vill men han lägger sig tidigt. =)
*girlpower*
Användarvisningsbild
LadyFrost
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av LadyFrost »

Barn är konstiga små saker, men de blir vettigare med tiden som tur är... Se bara på mig :D

Den verkar se vettig ut i gecko-browsers (firefox osv), så när som på teckenkodningen.

Hur länge har du kört ubuntu nu?
Användarvisningsbild
Ã…se
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av Ã…se »

Jag har haft ubuntu nu i en månad kanske... fast jag sitter ju i tn ehär så ofta eftersom jag har barn, mest på kvällarna. Ennu mindre nu när mna jobabr om dagarna! du då?
*girlpower*
Användarvisningsbild
LadyFrost
Kontakt:

*Girlpower*

Inlägg av LadyFrost »

Tja, jag provade ubuntu under Warty-tiden, det är över ett år sedan nu. Jag konverterade min laptop någon gång under Hoary-perioden, och konverterade helt till ubuntu när breezy släpptes tror jag. Det borde vara lite drygt ett halvår sen nu.

Innan det använde jag först gentoo och efter det debian ett tag.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"