..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Efter, vad som känns som, sju svåra år, har jag fått ubuntu 6.06 att fungera igen på lilla bettan.
Efter att äntligen fått rätt på Grub (tack emil.s!) så var det dags för nästa utmaning; grafikkortet.. Sist jag installerade ubuntu så tog det ~1 vecka innan jag fick rätt på det. Den här gången snubblade jag över Mikael Håkanssons (tack!) inlägg i den här posten http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,5001.0.html
En snabb justering i xconf.org för att lägga till min upplösning samt HorizSync & VertRefresh sen var det fixat!
Underbar känsla när allt faller på plats
Föreslår du gör som jag gjort, skriv ett dokument med allt som skall göras för att få det att funka, +de program du vill installera. Sen blir varje nyinstallation lätt som en plätt, o man slipper leta runt på nätet igen.
zero gravity skrev:
Föreslår du gör som jag gjort, skriv ett dokument med allt som skall göras för att få det att funka, +de program du vill installera. Sen blir varje nyinstallation lätt som en plätt, o man slipper leta runt på nätet igen.
Det där lät som ett bra tips måste jag säga! Det får jag nog ta och göra också utifall det skulle behövas
zero gravity skrev:
Det är gjort Har lärt mig det den hårda vägen
Kan säga att det blev många anteckningar som fick slängas på vägen..hoho
Nu skall jag leta upp ett bra mp3-spelar-program
Det som kan vara vettigt att göra när man har ett sådant dokument är att lägga upp det i wikin - kalla det Sundbergbuntu eller något På så sätt kan andra dra nytta av dina erfarenheter, och du kan få hjälp med att förbättra din dokumentation även för dig själv (i början blir det ofta mycket "slå på följande saker - resultatet är att någonting fungerar av någon anledning" - kanske är det bara ett eller två steg som faktiskt löser problemet, och de övriga två-tre stegen bara blev över från ens desperata försök att få igång något).
Låter som en väldigt bra idé ozamosi. skall bara installera lite fler saker och kolla så att allt fungerar.
Har precis trollat fram min till-Ubuntu-anslutna-HP-PSC-1350-skrivare/scanner hos sambons XP. Fungerade utmärkt via cups. Det här forumet är guld när det gäller att hitta svar på frågor