Mitt scenarion.
Jag har en web/mail server som jag rattat i några år (kört Ubuntu på den sen 5.10, ligger nu på 6.06), där ligger några privata mail domäner och web siter som jag kör åt mig och mina vänner.
en av min maildomäner (min primära mail domän) så har jag en "catch-all" funktion, så att oavsätt vilken användare man mailar till (de behöver inte ens existera) så kommer de till mig. Anledningen till att jag gjort så är för att jag använder nya mailadresser för så fort jag registerar mig på en sajt, så jag kan lokalisera vilken sajt som läckt min adress när det börjar dyka upp spam.
Efter lite konfiurerande med spamassasin och amavis så är jag i princip spam fri, det rammlar in ett par spam om året (kan jämföras med 100-300 spam om dagen om jag slår av spamassasin).
jag kör Ubuntu 6.06
Postfix
courier
ClamAV
Amavis
spamassasin
nu tlll mitt problem... någon f**@nnad s*it spammare använder min domän som "return-path" för deras soam, vilken resulterar att det rammlar in X antal Delivery Status Notification Failure i min låda. De slumpar fram ett användarnamn och lägger till mitt domännamn så när spammet retuneras hos mottagaren mailserver så rammlar den in i min brevläda... mycket frustrerande....
någon som har något bra tipps hur jag skall stävja detta så jag slipper radera några hundra mail om dagen...
Tjohej, och tack på förhand