Denna tråden kanske har hamnat fel (det finns ju ett ställe för hårdvara och drivrutiner) men eftersom att det antagligen bara är ett nybörjarfel så tror jag att tråden platsar bättre här. Skulle en moderator tro att jag får mer hjälp i ett annat forum så flytta gärna tråden dit!
Jag har två stycken Geforce 9800 GT som jag vill köra i SLI på en Kubuntu 9.04.
Jag har läst runt mycket (bland annat har jag försökt följa nVidia's README men även några lite enklare guider som denna) och beslöt mig till sist för att göra ett försök. Installationen flöt fint förutom att den inte hittade en färdig kompilerad kärna så den fick kompilera själv. Men när jag nu startar upp datorn så startar inte Xorg, felmeddelandet "Fatal server error: no screeens found" dyker upp. Vad kan jag har gjort för fel och finns det verkligen inte något enklare sätt att installera drivrutinerna på?
Om ni kan ett sätt som är enkelt, men som inte går nu när jag redan har sabbat allt så blåser jag gärna partitionen och börjar om helt och hållet, det är inte mycket utav värde på där ändå.
Jag är en väldigt stor nybörjare på linux, men är ganska datorvan så ta det lite lugnt med allt. Att skriva "Visa din Xorg-config fil och loggen" är inte det bästa, säg istället åt mig att visa er filer, ge mig gärna hela sökvägen.

Tack så mycket på förhand, det vore ganska kul att kunna starta upp Kubuntu med ett GUI igen.