Jag tycker att alla avslutade omröstningar skall markeras som låsta. Det underlättar vid en hastig överblick och man slipper beta av hela listan varje gång.
Har man, som jag, ett icke-existerande närminne, så har man det litet onödigt jobbigt mellan varven med kollandet hit och dit.
Ber ni mig däremot om info om något som hände mig för 30 år sedan - I'm your woman!
Avgjorda omröstningar.
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Avgjorda omröstningar.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Avgjorda omröstningar.
kul att se nån mer med selektivt minne 

- Exry
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tycker inte att omröstningar har i ett forum att göra över huvudtaget, egentligen. Omröstningarna borde finnas på en annan plats som man konstruerar just för omröstningarna, så att det blir enkelt och idiotsäkert för alla medlemmarna. Det kommer, tror jag, att bli enklare för nyare medlemmar att förstå hur det går till och hitta fram till omröstningarna.
Att lägga omröstningar som trådar i forumet blir enligt mig bara rörigt och medför dålig överblick.
Att lägga omröstningar som trådar i forumet blir enligt mig bara rörigt och medför dålig överblick.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Det var nog den vettigaste och mest klarsynta post jag läst på senare tid. Tack för den Exry!Exry skrev:Jag tycker inte att omröstningar har i ett forum att göra över huvudtaget, egentligen. Omröstningarna borde finnas på en annan plats som man konstruerar just för omröstningarna, så att det blir enkelt och idiotsäkert för alla medlemmarna. Det kommer, tror jag, att bli enklare för nyare medlemmar att förstå hur det går till och hitta fram till omröstningarna.

- Grön Göling
- Städsegrön
+1Kattskrället skrev:Det var nog den vettigaste och mest klarsynta post jag läst på senare tid. Tack för den Exry!Exry skrev:Jag tycker inte att omröstningar har i ett forum att göra över huvudtaget, egentligen. Omröstningarna borde finnas på en annan plats som man konstruerar just för omröstningarna, så att det blir enkelt och idiotsäkert för alla medlemmarna. Det kommer, tror jag, att bli enklare för nyare medlemmar att förstå hur det går till och hitta fram till omröstningarna.
Fast det var väl litet därför som jag ville att en särskild omröstningstavla skulle skapas. Just för överblickens skull.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- vulfgar
- ung forumnörd
Det har gjorts lite tester på ett par olika omröstningsmoduler i portalen, djkmmo höll i den biten. Mycket lovande och med större möjligheter än omröstningar i forumet, men för att köra något sådant skarpt måste det testas ordentligt och där återstår en del innan något av dom systemen kan tas i bruk - man måste också bestämma vilket av systemen som är mest lämpligt.Exry skrev:Jag tycker inte att omröstningar har i ett forum att göra över huvudtaget, egentligen. Omröstningarna borde finnas på en annan plats som man konstruerar just för omröstningarna, så att det blir enkelt och idiotsäkert för alla medlemmarna. Det kommer, tror jag, att bli enklare för nyare medlemmar att förstå hur det går till och hitta fram till omröstningarna.
Tyvärr har väldigt många sådana projekt gått i stå eftersom det blivit så mycket diskussion om organisation mm, det har inte blivit någon tid över. Allt konstruktivt arbete har tyvärr fått skjutas åt sidan ett tag, men vi får hoppas att det återupptas igen när vi nu får en ny organisation.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!