Visa uppskattning-tråden

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
David Andersson

Re: Visa uppskattning-tråden

Inlägg av David Andersson »

Jag har inte anlitat nån fadder än, men antar att de gör ett viktigt jobb. Om du tycker att faddrar behöver uppmuntras, skicka PM till en eller flera av dem och säg nåt vackert. (Hittar ingen grupp-address så man får skriva namnen.)

95monye
AlexF
Dagon^
HOLMEN
Joker
Petri
PureW
ThinLizzy
alatariel
andol
phobicus
pjok
serialsniffer
zenbios

Obs. Gå inte till överdrift. Skriv hellre "du är ganska bra" än "du är jätteviktig". Det här är faktiskt en svensk sajt. Och skriv inte till precis alla utan välj ut några stycken. Vi vill inte orsaka ett nytt Roger Wallis-kaos. :)
Användarvisningsbild
virus91
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av virus91 »

David Andersson skrev:En ny generation medlemmar som hjälper till med support. (Svarat på många frågor i support, och mer än 50% av inläggen i support-tavlor, i förhållande till Cafe och debatter, senaste veckan). Om jag räknat rätt blev de medlemmar i år.

Våra nya hjältar:

* orr3bo (2009)
* philip5 (2009)
* SlamsornasKung (2009)
* virus91 (2009)

Hedersomnänmnande för en "gamling" som kom redan aug 2008

* 95monye (2008)
Tackar för det, själv vill jag tacka alla som hjälpte mig i början av mina problem.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Little John skrev:Ni vet alla att jag är en "torrboll" när det gäller café och debatt tavlorna, men tack vare Xcore och några andra har jag insett
att sådana tavlor behövs. Inte för mig själv, men för många andra tydligen som vill umgås och uppskattar den sociala delen här.
Med andra ord: Jag ändrade min inställning till detta.
Även gubbar tänker fel ibland ! ;)

LJ

HA! Det där var bara för att du blev omnämnd! ;)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

David Andersson skrev: Våra nya hjältar:

* orr3bo (2009)
* philip5 (2009)
* SlamsornasKung (2009)
* virus91 (2009)
Det är ju inte var dag man blir kallad hjälte så jag får väl passa på att ta åt mig lite när chansen ges.

Måste nog erkänna att jag bara blivit kallad det en gång tidigare vad jag minns och det var när jag räddade en barnvagn med baby i som kom rullande ut från trottoaren och rakt ut mot gatan på Sveavägen i Stockholm i rusningstrafik. En mamma som skulle öppna och in i en port och tappade sin barnvagn som åkte i full fart ut mot gatan. Gick säkert 15-20 personer där men ingen annan än undertecknad reagerade och jag tog några snabba steg för att fånga upp barnvagnen. Andra förbipasserande lyfte mest på ögonbrynet, tittade vad som stod på men gick vidare i sin lilla bubbla med inställningen att det ändå inte var deras problem... Ibland undrar man lite vilken värld vi lever i... ::)

Kanske en insats som var mer i andan med Ubuntu än en anekdot om Ubuntu i sig...
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Yelles
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Yelles »

Jag tackar samtliga användare som hjälper nybörjare och mer avancerade användare inom Ubuntu. Även fast tråden var meningen att peka ut speciella människor så tycker jag de som känner att de gjort något bra kan ta åt sig av detta inlägg, tack!

Host, kan väll tacka Sandnabba som faktiskt hjälpt mig lite extra, och dels för att han är en schysst kille ;) Bli inte för kaxig nu bara! ;D
Datorn: P-4 HT 3,4 ghz, 2 gb, 250gb*3 sata, geforce 8800 gts 512 mb - Win Vista
Servern: P-D q-core 2,6 ghz 1066 fsb, 4 gb, 2x500 sata - Ubuntu 8,04
Bärbara: P-Dual core 2 ghz, 4gb, 300 gb IDE, geforce G105M 512 mb - Ubuntu 9,04
HP: Yelles.se - Inleed.se
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Några speciella tack.

95: Du är en frisk fläkt. Du är trevlig som person och väldigt duktig på att hjälpa till med supporten.

91: Även du är väldigt trevlig och duktig. Tack för tipset om flyleaf, dem går väldigt ofta här hemma.

peter: Tack för allt! Du är grunden för denna sida, föreningen, ubuntu.se, remixdesign.se säkert har du ett finger med i ubuntuserver.se också och gudarna vet vad.

Det finns flera som jag skulle vilja tacka, men ni är aldeles för många. Alla som någonsin hjälpt mig eller öppen källkod i stort, TACK!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Går den lätta och rättvisa vägen.

Tack till alla i hela forumet, ni är precis lika mycket värda oavsett hur mycket eller hur lite ni hjälper till eller är här.

Ett stort tack till er, annars skulle inte forumet finnas. :)
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

tack Xcore

Utanför ämnet: tack janne-50011 :)
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Yelles skrev:Jag tackar samtliga användare som hjälper nybörjare och mer avancerade användare inom Ubuntu. Även fast tråden var meningen att peka ut speciella människor så tycker jag de som känner att de gjort något bra kan ta åt sig av detta inlägg, tack!

Host, kan väll tacka Sandnabba som faktiskt hjälpt mig lite extra, och dels för att han är en schysst kille ;) Bli inte för kaxig nu bara! ;D
det torde väl vara emil.s du menar..
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Flera har redan sagt Konservburk, men jag säger det igen: Konservburk.

Konservburk har en helt otrolig kunskapsnivå och är alltid lika hjälpsam. Ett verkligt stort tack till Konservburk.

/Micke
Användarvisningsbild
SlamsornasKung

Inlägg av SlamsornasKung »

David Andersson skrev:En ny generation medlemmar som hjälper till med support. (Svarat på många frågor i support, och mer än 50% av inläggen i support-tavlor, i förhållande till Cafe och debatter, senaste veckan). Om jag räknat rätt blev de medlemmar i år.

Våra nya hjältar:

* orr3bo (2009)
* philip5 (2009)
* SlamsornasKung (2009)
* virus91 (2009)

Hedersomnänmnande för en "gamling" som kom redan aug 2008

* 95monye (2008)
Oj! Det är inte ofta jag säger det här och menar det, men... "I'm not worthy".

Jag har bara varit medlem här någon vecka eller så, och knappast "hjälpt" någon. Däremot har jag pepprat forumet med frågor.

Jag vill visa kollektiv uppskattning till alla de som varit vänliga och svarat i mina trådar. Det här är, hands down, det trevligaste forumet jag någonsin stött på, alla kategorier, och den enskilt största anledningen till att jag nu använder Ubuntu mer än Mac OS X privat. Utan hjälpen härifrån hade jag lagt ner mitt Linuxprojekt och köpt en (dyr) MacBook. Nu har jag - efter endast någon veckas användning - designat en hemsida, med en bärbar PC, med Ubuntu installerat.

Så, tack alla vänliga själar här på forumet. Jag önskar RL kunde vara lite mer som det här stället.

Ödmjukast,

SlamsornasKung.
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"