http://www.idg.se/2.1085/1.92611
Man behöver bara betala snäppet mer än en vanligt uppgradering.
Vad dom kan hitta på för att få PR.
Tycker att namnet "Microsoft Windows Vista ultimate upgrade limited numbered signature edition." säger det mesta.
Eller så använder de andra program som uppväger. T.ex MS Office, Photoshop, uTorrent, ACDSee. Kanske spelar de något av de ofantligt många spel som inte stöds i Linux. Kanske är det även så att deras hårdvara faktiskt fungerar i Windows (t.ex. wlan, scanner, grafikkort från nvidia alt. ati)?DimensionX skrev: De flesta som använder datorer vet inte mycket om dem. De använder det som följde med Windows. Hur man kan sitta med utforskarn, Internet Explorer eller Wordpad är för mig en gåta. Men, de vet väl inte om något annat, eller bryr sig.
Yup.. men jag var själv ganska säker på att MS skulle lyckas göra ett i principHenrikAn skrev: Att sätta stopp för piratkopieringen är nog den bästa tjänst MS kan göra för Ubuntu/GNU/Linux!
Windows kommer man enkelt och snabbt igång med. SEN kommer problemen.k_jermeus skrev: Jag kan ändå förstå att många använder Windows, med tanke på att det är så mycket lättare att få att fungera.
...I windows är det egentligen bara att starta cd-skivan som följer med skannern och följa intruktionerna.
Tror att det är här problematiken ligger.
Det är lättare o få saker att fungera med windows pga hårdvaran oftast är designad för just windows. it brotslingar som snor pengar osv är crackers..k_jermeus skrev: Jag kan ändå förstå att många använder Windows, med tanke på att det är så mycket lättare att få att fungera. Inte sagt att jag ska gå över till Windows igen, men bara en sån sak som att installera en skanner är otroligt jobbigt. Jag var tvungen att gå in i en fil och editera m.m.
I windows är det egentligen bara att starta cd-skivan som följer med skannern och följa intruktionerna.
Tror att det är här problematiken ligger.
Säkerheten syns inte förrän man blivit av med alla sina pengar på banken av en hacker ;-)