system återställning?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

system återställning?

Inlägg av TweekiE »

så klart har jag sumpat till det för mig i xp, och jag har hört att man kan göra en system återställning..
så allt blir som för ca 1 dag sedan, hur gör jag det?
jag har ingen knapp i min meny som heter hjälp och support... snälla!! kan någon hjälpa mig???
ootrooligt tacksam för svaar!!!!!! :'(
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: system återställning?

Inlägg av Kattskrället »

För det första, har du en skiva som det står "systemåterställning" på eller nåt liknande?

Edit: Sedan kan du ju kanske göra en "system återställning" och välja en "system restore" punkt som ligger ett par dagar bort.

Kommer inte ihåg rakt av, men går du via start, program, systemtillbehör, och systemåterställning eller liknande så bör du hitta var du kan gå tillbaka i "historiken av installerade program och dylikt".
Senast redigerad av 1 Kattskrället, redigerad totalt 7 gånger.
Användarvisningsbild
Exry
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Exry »

Jag vet inte vad du har gjort, eller varför. Men du testade inte din vän Google?

Kanske detta är hjälpsamt?
http://support.microsoft.com/kb/306084/sv
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Kattskrället skrev:För det första, har du en skiva som det står "systemåterställning" på eller nåt liknande?

Edit: Sedan kan du ju kanske göra en "system återställning" och välja en "system restore" punkt som ligger ett par dagar bort.

Kommer inte ihåg rakt av, men går du via start, program, systemtillbehör, och systemåterställning eller liknande så bör du hitta var du kan gå tillbaka i "historiken av installerade program och dylikt".
Och löser inte det ditt problem så skicka mig ett pm så ska jag försöka lösa det med mina begränsade kunskaper inom området.
Xcore

Inlägg av Xcore »

95monye skrev:så klart har jag sumpat till det för mig i xp, och jag har hört att man kan göra en system återställning..
så allt blir som för ca 1 dag sedan, hur gör jag det?
jag har ingen knapp i min meny som heter hjälp och support... snälla!! kan någon hjälpa mig???
ootrooligt tacksam för svaar!!!!!! :'(
Slå av det där dåliga temat och byt till XP orginal så att du får en riktig startmeny till att börja med. Där finns hjälp och support. Nu väljer du bara "Systemåterställning". Kolla när senaste återställningspunkten är gjord (datum).

Men, om jag vore du skulle jag strunta i att återställa och skaffa ett riktigt tema istället där startmenyns alla alternativ finns.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Sitter inte vid Win XP nu men det går att återställa till en s.k. systemåterställningspunkt men i så fall måste man aktivt ha valt att skapa en sådan återställningspunkt innan man gjorde installationen som ställde till det för annars går det inte att återställa. Då får man återställa till en tidigare systemåterställningspunkt. Tror att stora Windows-uppdateringar själva brukar skapa en sådan punkt.
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Kattskrället skrev:För det första, har du en skiva som det står "systemåterställning" på eller nåt liknande?

tack jag hittade det! :) :) : )
nu gör jag en återställnig till i förr går :D .
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

nehepp det fungerade inte...
bootloggan är standard och ikonerna är också standard... >:( >:( :( >:( >:(
Användarvisningsbild
Exry
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Exry »

Men om man läser på Microsofts site så ser man att det står att det bara är vissa viktiga filer som blir återställda. Den där återställningspunkten är inte till för att användas när någon har vart inne själv och pillat med teman. Då får man tänka själv, inget du kan skylla Microsoft på. Du får helt enkelt besvära dig med att göra en hel ghostning eller något innan du pillar sönder systemet nästa gång.
Xcore

Inlägg av Xcore »

95monye skrev:nehepp det fungerade inte...
bootloggan är standard och ikonerna är också standard... >:( >:( :( >:( >:(
Kunde varit betydligt värre, standard-ikoner överlever man. Installera ett nytt tema, det är gjort på en liten stund.
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"