Ubuntu ska bli snyggare än Mac OS X
Re: Ubuntu ska bli snyggare än Mac OS X
tycker du t.ex standardtemat redmond är snyggt?
varför gör man averhuvudtaget något så fult? -_-
- Osprey
- Kontakt:
Jag fick förresten igång Chakra idag igen och den har en mycket fin KDE, men det var ett j-a jobb... när jag installerade Fedora och utökade från 9 till 11 partitioner på sda, så begrep Chakra nog inte allt (Ok, i headern står "This is an Alpa-release, it could eat your hamster"...
Men så, efter några försök då Chakra raderat min sda1 (där jag ändå bara hade Windows), så fick jag igång den igen. Och så, hur gjorde jag då...
Nä, ok jag kan inte svära på att det har något samband, men det jag gjorde var att rensa Chakra, installera Arch (vilket är grunden i Chakra) och sedan förska fixa det (fail), men efter det stoppa in Chackra-CD:n och installera rakt av utan formatering...
Så, voilà........
IT WORKS
(Inklusive ett vackert KDE!)
Men så, efter några försök då Chakra raderat min sda1 (där jag ändå bara hade Windows), så fick jag igång den igen. Och så, hur gjorde jag då...
Nä, ok jag kan inte svära på att det har något samband, men det jag gjorde var att rensa Chakra, installera Arch (vilket är grunden i Chakra) och sedan förska fixa det (fail), men efter det stoppa in Chackra-CD:n och installera rakt av utan formatering...
Så, voilà........
IT WORKS

(Inklusive ett vackert KDE!)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Standardtemat är Human. Några av dom andra temana som följer med är inte någon fröjd för ögat nej.95monye skrev:tycker du t.ex standardtemat redmond är snyggt?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag har inget tema som heter redmond
Human funkar fint. Bara byta färger och bakgrund så blir det finemang.

Det finns ett GTK tema som heter så.Hylas skrev:Jag har inget tema som heter redmond![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ubuntu med Gnome måste bli betydligt snyggare för att hänga med.95monye skrev:dåså, vad bråkar ni om??![]()
ajaja , ubuntu måste bli snyggare!
Jag misstänker att det bara att vänta på Gnome ger ut Gnome version 3.
Är det någon som har koll på när Gnome 3.0 släpps och om den överhuvudtaget är påtänkt

- Osprey
- Kontakt:
Men så [Ubuntu ska bli snyggare än Mac OS X] och jag som är uppväxt med VT100... Mac OS har väl aaaldrig funkat på en VT100 och vadå vackert... vad är det för fel på 24/80...??
Nä, i ett större hänseende och i en värld där män är män, kvinnor är kvinnor och alla andra är precis som de vill vara... så, ännu...
Vi kommer ALDRIG att vinna över Apple när det gäller grafisk design, se till det vi är bättre på istället och se hur vi kan bli bättre på att vinna över dem på det sättet. Vi kommer ALDRIG att skapa bättre Office än Microsoft (deras käpphäst), men så hur kan vi kämpa mot dem med lika bra saker... Ok jag kör bara OpenOffice nu och det är mycket bättre på flera sätt, men det är inte där vi kommer att vinna kriget.......
Våra motståndare är inte idioter, samla krafterna nu!!
/Förlåt, jag skrev detta i fel tråd och under fel förustättningar....
Mvh.
/Magnus
Nä, i ett större hänseende och i en värld där män är män, kvinnor är kvinnor och alla andra är precis som de vill vara... så, ännu...
Vi kommer ALDRIG att vinna över Apple när det gäller grafisk design, se till det vi är bättre på istället och se hur vi kan bli bättre på att vinna över dem på det sättet. Vi kommer ALDRIG att skapa bättre Office än Microsoft (deras käpphäst), men så hur kan vi kämpa mot dem med lika bra saker... Ok jag kör bara OpenOffice nu och det är mycket bättre på flera sätt, men det är inte där vi kommer att vinna kriget.......
Våra motståndare är inte idioter, samla krafterna nu!!
/Förlåt, jag skrev detta i fel tråd och under fel förustättningar....
Mvh.
/Magnus
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
Ok.Hund skrev:Det finns ett GTK tema som heter så.Hylas skrev:Jag har inget tema som heter redmond![]()
Om man lägger manken till och pillar lite så gå det väl att få till snygga transparenta fönster och dockor och stackar och allt möjligt. Personligen kör jag det mer spartanska stuket. Inget som stjäl datorkraft i onödan. Men bra (lugna) färger som harmonierar är viktigt.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Ska absolut bli spännande att se Ubuntus utveckling, jag är själv OS X användare i arbetet så jag följer utvecklingen
Dom har en stor best att besegra som är duktig på design.
*håller tummarna*
MVH
Louie

Dom har en stor best att besegra som är duktig på design.
*håller tummarna*
MVH
Louie
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
-
*tävling om renaste skrivbord flyttad till tråd http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=41300*