SVT Play Löst
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
SVT Play Löst
Hej vad behöver jag installera för att kunna titta på SVT Play i 9.04? ...fungerar OK i Mandriva från start.
Senast redigerad av 1 Leffe, redigerad totalt 5 gånger.
Re: SVT Play
nyaste flash player. det var iaf det enda jag behövde 

-
- Kontakt:
Tack men det hjälper inte hos mig..provade installera Flash 10
-
Installera paketetLeffe skrev:Hej vad behöver jag installera för att kunna titta på SVT Play i 9.04?

Förklaring: ubuntu-restricted-extras finns i förråden. Paketet är i sig tomt men har beroenden till en massa paket med codecs och browser-pluginner som man normalt vill ha för att flash, java, dvd och sånt ska funka. För flash har den alltså ett beroende till

-
- Kontakt:
Tack extras är redan installerade ..men rutan i Play är fortfarande svart!
-
Om du går till [url=about:plugins]about:plugins[/url] i firefox, ser du om det finns nån plugin för att spela "application/x-shockwave-flash", eller om det finns flera, och om den är version 10 (hos mej står det "Shockwave Flash 10.0 r22").
Har du FlashBlock eller NoScript?
Har du FlashBlock eller NoScript?
-
- Kontakt:
Om jag uppfattar dig rätt står det Shockwave Flash 9.0r999 hos mig
- Rasmus
Testa med öppen flash
swfdec-mozilla

- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag brukar kopiera länken till filen och kolla via VLC så slipper man sånt onödigt 

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
- Kontakt:
Tack alla , ös på bara med förslag..inget hjälper ännu!
-
Är det bara den som heter "Shockwave Flash" eller stöder mime "application/x-shockwave-flash" i about:plugins. (Ibland kan det vara problem att man installerat flera pluginner för flash samtidigt.)Leffe skrev:Om jag uppfattar dig rätt står det Shockwave Flash 9.0r999 hos mig
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Mitt lär hjälpa. När du sätter igång Svt Play så finns en knapp som heter "Inställningar", där kan du välja att kopiera länken till mediat. Starta sedan VLC och tryck Ctrl + N och kopiera in länken under "HTTP" och kör påLeffe skrev:Tack alla , ös på bara med förslag..inget hjälper ännu!

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
- Kontakt:
Nähä inget fungerar...saknar jag Java eller nåt? Opera går inte heller att spela SVT Play eller logga in på Svenskaspel.se men Mandriva fungerar OK!
-
Du sa att du installerat ubuntu-restricted-extras och att du ser en Shockwave Flash 9. Det kan tänkas finnas flera flashpluginner installerade, därav frågan.David Andersson skrev:Är det bara den som heter "Shockwave Flash" eller stöder mime "application/x-shockwave-flash" i about:plugins. (Ibland kan det vara problem att man installerat flera pluginner för flash samtidigt.)Leffe skrev:Om jag uppfattar dig rätt står det Shockwave Flash 9.0r999 hos mig
Kompletterande fråga. Kommer du ihåg om du installerat mer än ubuntu-restricted-extras, som har med flash att göra? Alternativt, sök i Synaptic efter flash och se vilka paket som är markerade som installerade (förutom flashplugin-nonfree och flashplugin-installer som följer med extras).
-
- Kontakt:
Dessa är installerade:flashblock,flushplugin-nonfree-extrasound, flushplugin-nonfree, adobe-flashplugin, flashplugin-installer
- Rasmus
Börja med att avinstallera swfdec-mozilla och swfdec-gnome (om dem är installerade)
Avinstallera sedan adobe-flashplugin och flashplugin-installer. Installera sedan
flashplugin-nonfree
Avinstallera sedan adobe-flashplugin och flashplugin-installer. Installera sedan

- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Detta brukar hjälpa:
Program->Tillbehör->Terminal (kopiera och klistra in) Annars får du kontrollera Firefox->Inställningar->Program 
Program->Tillbehör->Terminal (kopiera och klistra in)
Kod: Markera allt
sudo apt-get purge adobe-flashplugin flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo apt-get install flashplugin-nonfree

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Är det möjligen så att du kör 64bit i så fall hjälper den här guiden från Bossieman:
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/se ... flash%2010
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/se ... flash%2010
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Tack Rasmus!Rasmus skrev:Börja med att avinstallera swfdec-mozilla och swfdec-gnome (om dem är installerade)
Avinstallera sedan adobe-flashplugin och flashplugin-installer. Installera sedanflashplugin-nonfree
Fick just igång SVT Play på en EeePC med Eeebuntu tack vare den här informationen!
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
- Rasmus
Trevligt