Aptana kraschar vid uppstart

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Aptana kraschar vid uppstart

Inlägg av SlamsornasKung »

Hej!

Försöker hitta ett alternativ till Dreamweaver, testade Kompozer, men det kraschar ideligen och verkar inte heller ha det som jag vill ha. Laddade ner Aptana, dubbelklickar på programmet, men det säger:

"An error had occured" See the log file home/Aptana etc. etc., men när jag kollar i den mappen finns inget där.

Vad missar jag? Hur ska jag installera och köra Aptana? Hittar inga instruktioner på hemsidan.
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Aptana kraschar vid uppstart

Inlägg av janne-5011 »

testat starta programmet från terminalen och kolla om du ser några felmeddelanden?
(har ingen aning f.ö om det programmet)
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Aptana kraschar vid uppstart

Inlägg av SlamsornasKung »

Hittade en installationsanvisning... hoppar nog över det här programmet!
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"