janne-5011 skrev:jag vill bara ha svar på frågan. Det kan väl inte vara så svårt?
vem, på vilken grund ban_24h?
jo det vill jag ha svar på VARFÖR ban 24h. och inte i PM utan publikt.
tack på förhand.
Rasmus skrev:
Blir någon bannad, om så bara för 24 timmar så borde detta sättas ut så att alla hålls informerade.
Det var iallafall inte jag som bannade dej i 24 timmar, jag är endast "lokal moderator" och jag har inte behörighet att banna någon.
Vad jag är ute efter i egenskap av trådskapare är att moderatorernas interna regelbok inte ska vara någon hemlighet.
Du får ursäkta mej janne-5011, men har du klagomål på hur en enskild moderator agerat gentemot dej så skapa en ny tråd.
Den här tråden är avsedd för att försöka komma underfund med vilka riktlinjer en moderator använder sej av.
Tråden skapade jag långt innan jag själv blev "lokal moderator"...
Vad jag vet så finns det återkommande klagomål på hur moderatorerna sköter sitt uppdrag.
Min nuvarande tanke hur jag ska själv ska agera som moderator, det är att ta tillvara alla medlemmarns synpunkter på ett objektivt sätt.
Ett skräckexempel som jag själv upplevt är när en moderator modererar utan att underteckna med sitt nick...
Det vill jag införa i "regelboken" att kan man inte stå för hur man modererar så hör man inte hemma i moderatorkåren på ett ubuntuforum.
mvh Rune.K